Hjälp och support
Ekonomi
Frågor och svar
Kontakta Support Intraservice
Öppettider: vardagar 7-17
Akuta ärenden: vardagar 17-21.30 och helger 9-15
Ring för akuta ärenden. Övriga ärenden skickar du in via e-post eller knappen nedan. De besvaras under ordinarie kontorstid 8:00-16:30.
Kontakta HR-supporten
(knappval 1)
- Måndag till fredag kl 8-12
- Dagen då Personec stänger för attest klockan 16 har telefonsupporten öppet mellan 8-16 och har lunchstängt mellan 12:00-12.30
- När Personec är stängt är även telefonsupporten stängd.
Support för stadens gemensamma HR-system
Stängt i Personec
Intraservice skickar information via sms och e-post vid större driftstörningar.
Under Mina ärenden och "Om mig" kan du ange ditt telefonnummer. Då slipper du att fylla i detta varje gång du gör en beställning.
Det finns två olika funktioner för att återställa ditt lösenord. Båda använder ditt mobilnummer för att identifiera dig
Alternativ 1 - för dig med en Göteborgs Stad-märkt dator
Har du Office 365 och läser din e-post i mobilen via Outlook-appen kan du använda detta alternativ. Du behöver din mobiltelefon för att verifiera återställningen. Du kan även återställa direkt på datorns inloggningssida.
Återställ ditt lösenord med alternativ 1
Tänk på att du måste registrera ditt mobilnummer innan du kan återställa lösenordet med detta alternativ.
Se filmguide för registrering (1:35 min).
Alternativ 2 – för dig som inte kan använda alt. 1
Om du inte har tillgång till en Göteborgs Stad-märkt dator använder du detta alternativ.
Om du inte tidigare registrerat ett mobilnummer kan du i samband med återställningen använda mobilt BankID för att registrera ett mobilnummer.
Återställ ditt lösenord med alternativ 2
Du som är inloggad kan registrera ditt mobilnummer i förebyggande syfte.
1. Gå till Mina ärenden.
2. Klicka på ett ärende för att komplettera. Skriv din fråga under fliken Händelser och välj Komplettera ärendet.