Hjälp och support
Sök bland samtliga guider i Datorhjälpen.
Senast uppdaterade frågor och svar
- Hur lägger jag till en skrivare?
- Registrera en ny anställning i Personec
- Bevilja bokningar från Time Care Pool i Personec
- Avsluta en anställning
- Så rapporterar chef/chefsstöd i Personec
- Se hur många semesterdagar du har kvar i Personec
- Se din lön i Personec
- Personec i mobilen – P-mobile
- E-learning för Personec
- Så rapporterar du i Personec
- Var hittar jag mer information om avtalen och leverantörerna i Proceedo?
- Hur installerar jag program som inte finns i Mina Verktyg?
- Hur hittar jag enklast filer eller program som jag söker?
- Hur byter jag lösenord på mitt staden-konto?
- Hur anpassar jag utseendet i Hypergene?
- Hur hanterar jag misstänkt bedrägeri via e-post?
- Självservice för staden-mobil
- Hur fungerar telefonisystemet?
- Hur beställer jag elektroniska enkäter?
- Hur kan jag jobba hemifrån?
Kontakta Support Intraservice
Akuta ärenden: vardagar 17-22 och helger 9-15
Gäller ditt ärende stadens gemensamma HR-system?
Använd HR's e-tjänster
Se öppettider för Personecs telefonsupport
Övriga ärenden skickar du in via formuläret nedan.
Ärenden besvaras vardagar 8:00-16:30.
Intraservice skickar information via sms och e-post vid större driftstörningar.
Under Mina ärenden och "Om mig" kan du ange ditt telefonnummer. Då slipper du att fylla i detta varje gång du gör en beställning.
Det finns två olika funktioner för att återställa ditt lösenord. Båda använder ditt mobilnummer för att identifiera dig
Alternativ 1 - för dig med en Göteborgs Stad-märkt dator
Har du Office 365 och läser din e-post i mobilen via Outlook-appen kan du använda detta alternativ. Du behöver din mobiltelefon för att verifiera återställningen. Du kan även återställa direkt på datorns inloggningssida.
Återställ ditt lösenord med alternativ 1
Tänk på att du måste registrera ditt mobilnummer innan du kan återställa lösenordet med detta alternativ.
Se filmguide för registrering (1:35 min).
Alternativ 2 – för dig som inte kan använda alt. 1
Om du inte har tillgång till en Göteborgs Stad-märkt dator använder du detta alternativ.
Om du inte tidigare registrerat ett mobilnummer kan du i samband med återställningen använda mobilt BankID för att registrera ett mobilnummer.
Återställ ditt lösenord med alternativ 2
Du som är inloggad kan registrera ditt mobilnummer i förebyggande syfte.
1. Gå till Mina ärenden.
2. Klicka på ett ärende för att komplettera. Skriv din fråga under fliken Händelser och välj Komplettera ärendet.