Serviceportalen

Kontakta Support Intraservice

031-368 68 00
Öppettider: vardagar 7-17
Akuta ärenden: vardagar 17-22 och helger 9-15

Gäller ditt ärende stadens gemensamma HR-system?
Använd HR's e-tjänster
Se öppettider för Personecs telefonsupport

Övriga ärenden skickar du in via formuläret nedan.
Ärenden besvaras vardagar 8:00-16:30.

Intraservice skickar information via sms och e-post vid större driftstörningar. 

Skapa ny prenumeration
Avsluta prenumeration

Under Mina ärenden och "Om mig" kan du ange ditt telefonnummer. Då slipper du att fylla i detta varje gång du gör en beställning.

Det finns två olika funktioner för att återställa ditt lösenord. Båda använder ditt mobilnummer för att identifiera dig

Alternativ 1 - för dig med en Göteborgs Stad-märkt dator

Har du Office 365 och läser din e-post i mobilen via Outlook-appen kan du använda detta alternativ. Du behöver din mobiltelefon för att verifiera återställningen. Du kan även återställa direkt på datorns inloggningssida.

Återställ ditt lösenord med alternativ 1

Tänk på att du måste registrera ditt mobilnummer innan du kan återställa lösenordet med detta alternativ.
Se filmguide för registrering (1:35 min).

Alternativ 2 – för dig som inte kan använda alt. 1

Om du inte har tillgång till en Göteborgs Stad-märkt dator använder du detta alternativ.

Om du inte tidigare registrerat ett mobilnummer kan du i samband med återställningen använda mobilt BankID för att registrera ett mobilnummer.

Återställ ditt lösenord med alternativ 2

Du som är inloggad kan registrera ditt mobilnummer i förebyggande syfte.

1. Gå till Mina ärenden.

2. Klicka på ett ärende för att komplettera. Skriv din fråga under fliken Händelser och välj Komplettera ärendet.

${loading}