Nyhet
Aktuellt
Ändrad bemanning i sommar
Bemanningen på pension- och utbildningsenheterna kommer vara begränsade under sommar. Övrig verksamhet på Intraservice har ordinarie öppettider.PMO-skanner - drivrutiner för lokal skrivare/skanner
Datum för planerade driftstopp 2022
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.
Visma Recruit – driftstopp
Genomförs 28 Jun kl 06:00 - 28 Jun kl 06:30
Visma Recruit – driftstopp
Genomförs 26 Jul kl 06:00 - 26 Jul kl 06:30
Treserva UTB_Alpha - uppgraderas v. 34
Genomförs 22 Aug kl 00:15 - 28 Aug kl 23:45
Historik
Datum för planerade driftstopp 2022
Samordnad utskriftshantering – driftstörning
WinLas – driftstopp
Treserva - Åtkomstproblem
Samordnad utskriftshantering – problem med gästutskrift
Telefonkatalogen - Fel på hänvisningar
Underhåll i stadens IT-miljö
Telefonkatalogen - Fel på hänvisningar
Personec – undvik att rapportera i Personec
Visma Proceedo - åtkomstproblem
Underhåll i Västfolket
Outlook – klienten kraschar
SAMSA – driftstopp
Problem Stadens inloggningstjänst
Treserva – Driftstopp
BUPA Hypergene – driftstopp
Nekksus Hypergene - driftstopp
Samordnad utskriftshantering – driftstörning
Underhåll i stadens IT-miljö
Nyheter för dig som har en Staden-mobil
Time Care Planering och Time Care Pool - driftstopp
Visma Recruit – driftstopp
Flytt av staden-konto upphör 12 maj
2c8 – åtkomstproblem
Trådlöst nätverk – Åtkomst problem
Måltidssystem Matilda - åtkomstproblem
Mediabank – åtkomstproblem
SAMSA – driftstopp
Personec – driftstopp
Samordnad utskriftshantering – driftstopp
Nyheter för dig som har en Staden-mobil
2022-06-05Nyheter för dig som har en Staden-mobil
Nu finns flera nya funktioner som gör ditt arbete i mobilen och surfplattan ännu enklare.
Mobilsupport via fjärrstyrning
Support Intraservice kan nu ge bättre support för dig med en Staden-mobil. För att snabbt kunna hjälpa dig med din mobil eller surfplatta kan våra supporttekniker koppla upp sig mot din mobila enhet och se vad du ser på din skärm. Observera att vi bara kan se eller styra din enhet med ditt medgivande.
Hub – alla stadens appar samlade på ett ställe
Alla Staden-mobiler har en app som heter ”Hub” installerad. Hittills har den bara möjliggjort att enheten pratar med våra servrar, men nu finns det all anledning för dig som användare att öppna appen och se vad som finns där.
Här hittar du stadens app-katalog, alltså alla arbetsrelaterade appar för Göteborgs Stad samlade på ett ställe. Tidigare ”stadens appar” och ”skolans appar” har alltså flyttat in i ”Hub” och fått ett modernare och enklare gränssnitt. Öppna Hub-appen för att bekanta dig med de nya funktionerna!
Så här ser ikonen för Hub ut.
Flera funktioner i Hub-appen
För Dig är en meddelandefunktion där du får meddelanden i form av så kallade notiser. Det kan vara information eller uppmaningar av olika slag.
Självbetjäning Här kan du återställa ditt staden-lösenord, läsa användarguider och kontakta Support Intraservice.
Läs mer om tjänsten Staden-mobil
Läs mer om Hub och hur
tjänsten Staden-mobil fungerar i våra användarguider.
Hur vet jag att jag har tjänsten Staden-mobil?
- Längst ned på låsskärmen på alla Staden-mobiler står det ”Göteborgs Stad 031-368 68 00, enhetens serienr xxxxx”
- Alla Staden-mobiler har appen ”Hub” installerad.
Har du frågor, kontakta Support Intraservice, och ange ”Staden-mobil” i ditt ärende.
Support Intraservice
Telefon: 031-368 68 00 vardagar 7-17, akuta ärenden vardagar 17-22 och helger 9-15
E-post: support.intraservice@intraservice.goteborg.se besvaras vardagar 8-16:30
Serviceportalen – aktuell driftinformation, guider och manualer, beställningar och dina ärenden.