Serviceportalen

Nyhet

Aktuellt

Historik

Nyheter för dig som har en Staden-mobil

2022-06-05
Nu finns flera nya funktioner som gör ditt arbete i mobilen och surfplattan ännu enklare.

Nyheter för dig som har en Staden-mobil

Nu finns flera nya funktioner som gör ditt arbete i mobilen och surfplattan ännu enklare.

Mobilsupport via fjärrstyrning
Support Intraservice kan nu ge bättre support för dig med en Staden-mobil. För att snabbt kunna hjälpa dig med din mobil eller surfplatta kan våra supporttekniker koppla upp sig mot din mobila enhet och se vad du ser på din skärm. Observera att vi bara kan se eller styra din enhet med ditt medgivande.

Hub – alla stadens appar samlade på ett ställe
Alla Staden-mobiler har en app som heter ”Hub” installerad. Hittills har den bara möjliggjort att enheten pratar med våra servrar, men nu finns det all anledning för dig som användare att öppna appen och se vad som finns där.

Här hittar du stadens app-katalog, alltså alla arbetsrelaterade appar för Göteborgs Stad samlade på ett ställe. Tidigare ”stadens appar” och ”skolans appar” har alltså flyttat in i ”Hub” och fått ett modernare och enklare gränssnitt. Öppna Hub-appen för att bekanta dig med de nya funktionerna!
Intelligent Hub – Appar på Google PlaySå här ser ikonen för Hub ut.

Flera funktioner i Hub-appen

För Dig är en meddelandefunktion där du får meddelanden i form av så kallade notiser. Det kan vara information eller uppmaningar av olika slag.

Självbetjäning Här kan du återställa ditt staden-lösenord, läsa användarguider och kontakta Support Intraservice.

 

 

Läs mer om tjänsten Staden-mobil
Läs mer om Hub och hur tjänsten Staden-mobil fungerar i våra användarguider.

 


Hur vet jag att jag har tjänsten Staden-mobil?

  • Längst ned på låsskärmen på alla Staden-mobiler står det ”Göteborgs Stad 031-368 68 00, enhetens serienr xxxxx”
  • Alla Staden-mobiler har appen ”Hub” installerad.

 

Har du frågor, kontakta Support Intraservice, och ange ”Staden-mobil” i ditt ärende.

Support Intraservice                              

Telefon: 031-368 68 00 vardagar 7-17, akuta ärenden vardagar 17-22 och helger 9-15
E-post: support.intraservice@intraservice.goteborg.se besvaras vardagar 8-16:30

Serviceportalen – aktuell driftinformation, guider och manualer, beställningar och dina ärenden.

 


${loading}