Nyhet
Aktuellt
Löst Telefoni - problem med röstbrevlåda, hänvisningar
Uppdaterades 9 Jun kl 18:08Status:
Datum för planerade driftstopp 2023
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.ServiceNow – Förändrat arbetssätt för ärenden som ska hanteras av Intraservice 12 juni
E-post – problem att öppna krypterad e-post som ombud
Om du är utsedd till ombud för en kollega kan du inte öppna krypterade e-postmeddelanden.Windows 11 – ny version på nyinstallerade datorer
VPN konto – ändring för konsulter from 3 april
Stadenkonto – automatiskt borttag för anställda vid avslutad anställning
Stadenmobil – ny rutin för staden-mobil vid avslutad anställning
Senaste nytt om åldersutbyte och leverans av utbytesdatorer
Staden-mobil – glömd lösenkod
Telefoni – driftstopp
Genomförs 13 Jun kl 04:00 - 13 Jun kl 06:00
Påverkar MICCE (fd Solidus) Svarsgrupper, telefonkatalog, röstbrevlåda och hänvisningar
WinLas – avvikande dagar för överföring vid midsommar
Genomförs 22 Jun kl 08:00 - 22 Jun kl 13:00
Historik
WinLas klient och webb – driftstopp
Goteborg.se – problem att nå flera tjänster
Stadendator – nytt arbetssätt för att installera Windowsdatorer från 13 mars
Telefoni - störning röstbrevlåda
Visma Recruit – driftstopp
Telefoni – går inte att ringa till Göteborgs Stad
Adobe Acrobat Reader Classic – med start 2 mars
WinLas – mellanliggande SÄVA-dagar inkluderas felaktigt i den totala anställningstiden
Personec – driftstopp
Störning vid utskrift
Phoniro webb – inloggningsproblem till Phoniro webb
Samordnad utskrift - störningar
Ciceron - tidigare störning är nu åtgärdad.
Inloggningsproblem till intranät, personalingången
Skrivare - problem med samordnad utskrift
Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
Samordnad utskriftshantering - problem med inloggning
BUPA Hypergene – driftstopp
Nätverk – reducerad kvalitet på nätet
Vklass – inloggningsproblem
Staden-mobil – radering av enheter som är registrerade på tidigare anställd
Visma Recruit – åtkomstproblem
Time Care Planering – driftstopp
ServiceNow - driftstopp
2c8 – driftstopp
Problem med distansanslutning och VPN
FTP/Fildelning – driftstopp
Nätverk – flytt
Teams – problem med nätverket
Mobil SITHS eID – inloggningsproblem för vissa till de system som använder mobil SITHS eID
Nyheter för dig som har en Staden-mobil
2022-06-05Nyheter för dig som har en Staden-mobil
Nu finns flera nya funktioner som gör ditt arbete i mobilen och surfplattan ännu enklare.
Mobilsupport via fjärrstyrning
Support Intraservice kan nu ge bättre support för dig med en Staden-mobil. För att snabbt kunna hjälpa dig med din mobil eller surfplatta kan våra supporttekniker koppla upp sig mot din mobila enhet och se vad du ser på din skärm. Observera att vi bara kan se eller styra din enhet med ditt medgivande.
Hub – alla stadens appar samlade på ett ställe
Alla Staden-mobiler har en app som heter ”Hub” installerad. Hittills har den bara möjliggjort att enheten pratar med våra servrar, men nu finns det all anledning för dig som användare att öppna appen och se vad som finns där.
Här hittar du stadens app-katalog, alltså alla arbetsrelaterade appar för Göteborgs Stad samlade på ett ställe. Tidigare ”stadens appar” och ”skolans appar” har alltså flyttat in i ”Hub” och fått ett modernare och enklare gränssnitt. Öppna Hub-appen för att bekanta dig med de nya funktionerna!
Så här ser ikonen för Hub ut.
Flera funktioner i Hub-appen
För Dig är en meddelandefunktion där du får meddelanden i form av så kallade notiser. Det kan vara information eller uppmaningar av olika slag.
Självbetjäning Här kan du återställa ditt staden-lösenord, läsa användarguider och kontakta Support Intraservice.
Läs mer om tjänsten Staden-mobil
Läs mer om Hub och hur
tjänsten Staden-mobil fungerar i våra användarguider.
Hur vet jag att jag har tjänsten Staden-mobil?
- Längst ned på låsskärmen på alla Staden-mobiler står det ”Göteborgs Stad 031-368 68 00, enhetens serienr xxxxx”
- Alla Staden-mobiler har appen ”Hub” installerad.
Har du frågor, kontakta Support Intraservice, och ange ”Staden-mobil” i ditt ärende.
Support Intraservice
Telefon: 031-368 68 00 vardagar 7-17, akuta ärenden vardagar 17-22 och helger 9-15
E-post: support.intraservice@intraservice.goteborg.se besvaras vardagar 8-16:30
Serviceportalen – aktuell driftinformation, guider och manualer, beställningar och dina ärenden.