Nyhet
Aktuellt
Löst Mediabank – åtkomstproblem
Uppdaterades 25 May kl 08:26Status:
Nyheter för dig som har en Staden-mobil
Nu finns flera nya funktioner som gör ditt arbete i mobilen och surfplattan ännu enklare.Flytt av staden-konto upphör 12 maj
Formuläret för att beställa "Flytt av konto" kommer därför att tas bort den 4 maj. Vi kommer att utföra beställningar som inkommit före den 4 maj fram till den 12 maj, då tjänsten tas bort helt.Datum för planerade driftstopp 2022
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.
SAMSA – driftstopp
Genomförs 24 May kl 16:00 - 24 May kl 20:00
Time Care Planering och Time Care Pool - driftstopp
Genomförs 31 May kl 10:00 - 31 May kl 13:00
Underhåll i stadens IT-miljö
Genomförs 5 Jun kl 00:00 - 5 Jun kl 05:00
BUPA Hypergene – driftstopp
Genomförs 9 Jun kl 18:00 - 9 Jun kl 23:59
Nekksus Hypergene - driftstopp
Genomförs 9 Jun kl 18:00 - 9 Jun kl 23:59
Historik
Datum för planerade driftstopp 2022
Personec – driftstopp
Samordnad utskriftshantering – driftstopp
FTP-tjänst – driftstopp
Notesklienten – underhåll
WinLas klient – driftstopp
UBW Agresso – driftstopp
Underhåll i stadens IT-miljö
Unit4 ERP (Agresso) – driftstopp
Direkt distansansluten via F5 - underhåll
IST Administration - Åtkomstproblem
FTP-tjänst – driftstopp
Underhåll i stadens IT-miljö
Treserva - driftstopp
Visma Recruit – driftstopp
Procapita - driftstopp
Phoniro webb & Kompanion – åtkomstproblem
Åtkomstproblem till flera system
ISIM - driftstopp
Utbildningsportalen – driftstopp
Underhåll i stadens IT-miljö
SAMSA – inloggningsproblem
Office på webben – Svårigheter att öppna filer
Mediabanken – Åtkomstproblem
ServiceNow - driftstopp
Adato – driftstopp
Stella – driftstopp
Time Care Planering och Time Care Pool – driftstopp
Visma Recruit – driftstopp
Treserva - åtkomstproblem
Högre säkerhet i mejlen – reklam och länkar kontrolleras
2022-01-28Ibland tar vi det säkra före det osäkra, vilket kan leda till att meddelanden sätts i karantän av misstag.
Om du saknar något viktigt meddelande kan du kontakta support.intraservice@
Länkar till skadliga webbplatser blockeras
Länkar i e-post är ett vanligt sätt att sprida skadligt innehåll på. Nu kontrolleras alla länkar från externa avsändare med säkerhetsfunktionen URL-Defense.
Hur påverkas du?
- Den riktiga webb-adressen skrivs ut inom hakparenteser.
Exempel: https://expressen.se [ww.misstanktsida.com] - Håller du musmarkören över en länk och får upp en adress som börjar på https://urldefense.com betyder det att länken har kontrollerats.
- Om ett hot upptäcks möts du av "Webbplatsen har blockerats" när du klickar på länken.
Råd för säker e-posthantering
- Använd bara din staden-mejl till arbetsrelaterad information.
- Klicka aldrig på en länk om du misstänker skadlig e-post, utan ta genast bort meddelandet!
Om du av misstag öppnat ett e-postmeddelande och klickat på en misstänkt länk bör du kontakta Support Intraservice för att få hjälp.
Se exempel på bedrägeriförsök till stadens e-post här.
Läs mer om URL-Defense här.
Hälsningar
Support Intraservice
Öppet: vardagar 7-22, helger 9-15
Telefon: 031-368 68 00, e-post: support.intraservice@