Driftinformation
Aktuellt
Datum för planerade driftstopp 2023
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.ServiceNow – Förändrat arbetssätt för ärenden som ska hanteras av Intraservice 12 juni
E-post – problem att öppna krypterad e-post som ombud
Om du är utsedd till ombud för en kollega kan du inte öppna krypterade e-postmeddelanden.Windows 11 – ny version på nyinstallerade datorer
VPN konto – ändring för konsulter from 3 april
Stadenkonto – automatiskt borttag för anställda vid avslutad anställning
Stadenmobil – ny rutin för staden-mobil vid avslutad anställning
Senaste nytt om åldersutbyte och leverans av utbytesdatorer
Staden-mobil – glömd lösenkod
Telefoni – driftstopp
Genomförs 13 Jun kl 04:00 - 13 Jun kl 06:00
Påverkar MICCE (fd Solidus) Svarsgrupper, telefonkatalog, röstbrevlåda och hänvisningar
WinLas – avvikande dagar för överföring vid midsommar
Genomförs 22 Jun kl 08:00 - 22 Jun kl 13:00
Historik
Telefoni - problem med röstbrevlåda, hänvisningar
WinLas klient och webb – driftstopp
Goteborg.se – problem att nå flera tjänster
Stadendator – nytt arbetssätt för att installera Windowsdatorer från 13 mars
Telefoni - störning röstbrevlåda
Visma Recruit – driftstopp
Telefoni – går inte att ringa till Göteborgs Stad
Adobe Acrobat Reader Classic – med start 2 mars
WinLas – mellanliggande SÄVA-dagar inkluderas felaktigt i den totala anställningstiden
Personec – driftstopp
Störning vid utskrift
Phoniro webb – inloggningsproblem till Phoniro webb
Samordnad utskrift - störningar
Ciceron - tidigare störning är nu åtgärdad.
Inloggningsproblem till intranät, personalingången
Skrivare - problem med samordnad utskrift
Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
Samordnad utskriftshantering - problem med inloggning
BUPA Hypergene – driftstopp
Nätverk – reducerad kvalitet på nätet
Vklass – inloggningsproblem
Staden-mobil – radering av enheter som är registrerade på tidigare anställd
Visma Recruit – åtkomstproblem
Time Care Planering – driftstopp
ServiceNow - driftstopp
2c8 – driftstopp
Problem med distansanslutning och VPN
FTP/Fildelning – driftstopp
Nätverk – flytt
Teams – problem med nätverket
Störning i kontohanteringssystemet
Det är just nu problem med kontohanteringssystemet ISIM. Detta påverkar all kontohantering för användare i staden. Felsökning pågår.Beskrivning av problemet:
Aktuell status 9/8 kl. 9:20
Problem med fördröjningar i hanteringen av stadens användarkonton är nu åtgärdade och systemen fungerar som normalt igen.
Problem med fördröjningar i hanteringen av stadens användarkonton är nu åtgärdade och systemen fungerar som normalt igen.
Aktuell status 8/8 kl. 16:00
Det är fortsatta störningar i kontohanteringssystemen. Detta påverkar alla förändringar som utförs på användarkonton, exempelvis namnbyten, lösenordshantering och behörigheter.
Felsökning fortsätter.
Ny information vid kl. 9:30 imorgon tisdag.
Det är just nu problem med hantering och förändring av användarkonton.
Detta påverkar alla ändringar av användarkonton i staden, som namnbyten, lösenord och behörighetsändringar.
Främst påverkar detta lösenordsbyten som kan få en stor fördröjning.
Felsökning pågår.
Fördjupad information:
Intraservice skickar information via sms eller e-post vid större driftstörningar.
Information skickas ut under kontorstid 8.00 - 16.30. All information publiceras även här på Serviceportalen.
Du ändrar själv din prenumeration
Genom att fylla i ett enkelt formulär kan du prenumerera eller ändra din prenumeration av driftinformation.