Driftinformation
Aktuellt
WinLas Klient - problem med brev och blanketter
Uppdaterades 27 Nov kl 15:49Status:
Datum för planerade driftstopp
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll 2023. Skrolla ner på sidan så ser du förslag på tider för 2024.Går ej att beställa tjänstgöringsintyg via goteborg.se
Från veckan 50 går det att beställa igen.AirPrint – går inte att skriva ut
Berör de användare som har iOS 17 / iPadOS 17Adobe - ny version kräver Windows 11
Adobe har uppdaterat sina applikationer till en version som inte är kompatibel med den version av Windows 10 som vi har i vår Enterprise miljö.SITHS-kort – nya tider för drop-in
PMO Elevhälsa/Skolfam/Arbvux – driftstopp torsdag 30 november kl. 16-18
Genomförs 30 Nov kl 16:00 - 30 Nov kl 18:00
Utbildningsportalen – driftstopp tisdag 5 december kl. 09-11
Genomförs 5 Dec kl 09:00 - 5 Dec kl 11:00
Samordnad utskrift (Uniflow) - underhållsarbete
Genomförs 1 Nov kl 00:00 - 31 Dec kl 00:00
Historik
Unit4 ERP (Agresso) – driftstopp
Tjänstgöringsintyg - går ej att beställa
Personec/Självservice HR-system – driftstopp
ServiceNow – förändrat arbetssätt för ärenden som ska hanteras av Intraservice
Inloggningsproblem till flera system i staden
Stadenkonto – automatiskt borttag för anställda vid avslutad anställning
Telefoni – driftstopp
Inställt – Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
E-post – problem att öppna krypterad e-post som ombud
Siths eID – problem att logga in
Visma Recruit – driftstopp
Outlook – problem med klientversionen
Bokksus Hypergene – driftstopp
Teams - underhållsarbete
Samordnad utskrift (Uniflow) – problem att skriva ut för vissa
Time Care Planering – akut driftstopp
Problem med trådlösa nätet .
Telefoni - störningar med samtal
Intranätet – uppdatering
Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
Datorhjälpen – driftstopp
AirPrint - går inte att skriva ut
Windows update - prestanda vid installation
Åtkomstproblem till flera system/tjänster
Visma Recruit – driftstopp
BUPA Hypergene – driftstopp
Firefox och Chrome uppdateras med start 12 oktober
Unit4 ERP (Agresso) – driftstopp KLART
Timecare pool - problem med bokningar
Telefoni/svarsgrupp – problem med ljudkvalitet
Störning i kontohanteringssystemet
Det är just nu problem med kontohanteringssystemet ISIM. Detta påverkar all kontohantering för användare i staden. Felsökning pågår.Beskrivning av problemet:
Aktuell status 9/8 kl. 9:20
Problem med fördröjningar i hanteringen av stadens användarkonton är nu åtgärdade och systemen fungerar som normalt igen.
Problem med fördröjningar i hanteringen av stadens användarkonton är nu åtgärdade och systemen fungerar som normalt igen.
Aktuell status 8/8 kl. 16:00
Det är fortsatta störningar i kontohanteringssystemen. Detta påverkar alla förändringar som utförs på användarkonton, exempelvis namnbyten, lösenordshantering och behörigheter.
Felsökning fortsätter.
Ny information vid kl. 9:30 imorgon tisdag.
Det är just nu problem med hantering och förändring av användarkonton.
Detta påverkar alla ändringar av användarkonton i staden, som namnbyten, lösenord och behörighetsändringar.
Främst påverkar detta lösenordsbyten som kan få en stor fördröjning.
Felsökning pågår.
Fördjupad information:
Intraservice skickar information via sms eller e-post vid större driftstörningar.
Information skickas ut under kontorstid 8.00 - 16.30. All information publiceras även här på Serviceportalen.
Du ändrar själv din prenumeration
Genom att fylla i ett enkelt formulär kan du prenumerera eller ändra din prenumeration av driftinformation.