Driftinformation
Aktuellt
Löst Telefoni - problem med röstbrevlåda, hänvisningar
Uppdaterades 9 Jun kl 18:08Status:
Datum för planerade driftstopp 2023
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.ServiceNow – Förändrat arbetssätt för ärenden som ska hanteras av Intraservice 12 juni
E-post – problem att öppna krypterad e-post som ombud
Om du är utsedd till ombud för en kollega kan du inte öppna krypterade e-postmeddelanden.Windows 11 – ny version på nyinstallerade datorer
VPN konto – ändring för konsulter from 3 april
Stadenkonto – automatiskt borttag för anställda vid avslutad anställning
Stadenmobil – ny rutin för staden-mobil vid avslutad anställning
Senaste nytt om åldersutbyte och leverans av utbytesdatorer
Staden-mobil – glömd lösenkod
Telefoni – driftstopp
Genomförs 13 Jun kl 04:00 - 13 Jun kl 06:00
Påverkar MICCE (fd Solidus) Svarsgrupper, telefonkatalog, röstbrevlåda och hänvisningar
WinLas – avvikande dagar för överföring vid midsommar
Genomförs 22 Jun kl 08:00 - 22 Jun kl 13:00
Historik
WinLas klient och webb – driftstopp
Goteborg.se – problem att nå flera tjänster
Stadendator – nytt arbetssätt för att installera Windowsdatorer från 13 mars
Telefoni - störning röstbrevlåda
Visma Recruit – driftstopp
Telefoni – går inte att ringa till Göteborgs Stad
Adobe Acrobat Reader Classic – med start 2 mars
WinLas – mellanliggande SÄVA-dagar inkluderas felaktigt i den totala anställningstiden
Personec – driftstopp
Störning vid utskrift
Phoniro webb – inloggningsproblem till Phoniro webb
Samordnad utskrift - störningar
Ciceron - tidigare störning är nu åtgärdad.
Inloggningsproblem till intranät, personalingången
Skrivare - problem med samordnad utskrift
Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
Samordnad utskriftshantering - problem med inloggning
BUPA Hypergene – driftstopp
Nätverk – reducerad kvalitet på nätet
Vklass – inloggningsproblem
Staden-mobil – radering av enheter som är registrerade på tidigare anställd
Visma Recruit – åtkomstproblem
Time Care Planering – driftstopp
ServiceNow - driftstopp
2c8 – driftstopp
Problem med distansanslutning och VPN
FTP/Fildelning – driftstopp
Nätverk – flytt
Teams – problem med nätverket
Mobil SITHS eID – inloggningsproblem för vissa till de system som använder mobil SITHS eID
Outlook – klienten kraschar
Beskrivning av problemet:
Det är just nu problem för vissa användare att svara, skicka och vidarebefordra mejl i Outlook-klienten.
Du kan själv åtgärda problemet på din dator med guiden nedan
Aktuell status:
2022-06-15 kl. 11:30
Då har leverantör åtgärdat problemet och Outlook-klienten ska inte längre ge samma fel.
2022-06-02 kl 16:07
Felsökning pågår hos leverantör.
2022-06-01 kl 15:00
Leverantör bekräftar att det är en pågående driftstörning.
Felsökning pågår hos leverantör.
Tills vidare fortsätter vi hänvisa till lösning nedan.
Lösning:
- Skriv in "Software Center" i sökfältet (1) längst ner till vänster på skärmen. Klicka på appen Software Center (2):
- I Software Center under Program > Klicka på: "Reparera Office 365-aktivering":
- Klicka på knappen "Installera" (har du använt funktionen innan står det "Installera om" på knappen):
- Programmet installeras, vänta till reparationen säger att du behöver logga ut.
Starta om datorn och logga sedan in på nytt. Nu ska Outlook fungera igen.
Fördjupad information:
Intraservice skickar information via sms eller e-post vid större driftstörningar.
Information skickas ut under kontorstid 8.00 - 16.30. All information publiceras även här på Serviceportalen.
Du ändrar själv din prenumeration
Genom att fylla i ett enkelt formulär kan du prenumerera eller ändra din prenumeration av driftinformation.