Serviceportalen

Driftinformation

Aktuellt

Historik

Outlook – klienten kraschar

Status:
Startade: 30 May kl 12:19
Ska enligt avtal vara löst: 3 Jun kl 16:30
Senaste uppdateringen: 16 Jun kl 00:00

Beskrivning av problemet:

Det är just nu problem för vissa användare att svara, skicka och vidarebefordra mejl i Outlook-klienten. 
Du kan själv åtgärda problemet på din dator med guiden nedan

Aktuell status: 
2022-06-15 kl. 11:30
Då har leverantör åtgärdat problemet och Outlook-klienten ska inte längre ge samma fel. 

2022-06-02 kl 16:07
Felsökning pågår hos leverantör. 

2022-06-01 kl 15:00
Leverantör bekräftar att det är en pågående driftstörning. 
Felsökning pågår hos leverantör. 

Tills vidare fortsätter vi hänvisa till lösning nedan. 

Lösning:

  1. Skriv in "Software Center" i sökfältet (1) längst ner till vänster på skärmen. Klicka på appen Software Center (2):
          

  2. I Software Center under Program > Klicka på: "Reparera Office 365-aktivering":
        

  3.  Klicka på knappen "Installera" (har du använt funktionen innan står det "Installera om" på knappen):
       

  4. Programmet installeras, vänta till reparationen säger att du behöver logga ut. 
    Starta om datorn och logga sedan in på nytt. Nu ska Outlook fungera igen. 



Fördjupad information:

Intraservice skickar information via sms eller e-post vid större driftstörningar.
Information skickas ut under kontorstid 8.00 - 16.30. All information publiceras även här på Serviceportalen.

Du ändrar själv din prenumeration

Genom att fylla i ett enkelt formulär kan du prenumerera eller ändra din prenumeration av driftinformation.

Skapa ny prenumeration

Avsluta prenumeration



${loading}