Driftinformation
Aktuellt
Löst Publika datorer – problem med Office-licenser
Uppdaterades 19 Sep kl 10:55 Office-apparna fungerar igenStatus:
SITHS-kort – nya tider för drop-in
ServiceNow – förändrat arbetssätt för ärenden som ska hanteras av Intraservice
E-post – problem att öppna krypterad e-post som ombud
Om du är utsedd till ombud för en kollega kan du inte öppna krypterade e-postmeddelanden.Datum för planerade driftstopp 2023
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.Stadenkonto – automatiskt borttag för anställda vid avslutad anställning
BUPA Hypergene – driftstopp
Genomförs 23 Oct kl 08:00 - 23 Oct kl 16:30
Historik
Visma Recruit – driftstopp
Nekksus Hypergene – driftstopp
Outlook – svårigheter att nå funktionsbrevlådor
Intranätet – åtkomstproblem
Samordnad utskriftshantering – driftstopp
Adobe Acrobat Reader Classic uppdateras
Publika datorer – problem med Office-licenser
Kontohanteringstjänst – driftstopp
Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
Intranät - åtkomstproblem under gårdagen
Telefoni svarsgrupper – driftstörning
Visma Recruit – driftstopp
VPN konto – ändring för konsulter from 3 april
Windows 11 – ny version på nyinstallerade datorer
Staden-mobil – glömd lösenkod
Stadenmobil – ny rutin för staden-mobil vid avslutad anställning
Visma Recruit – driftstopp
Timecare Planering & Pool
Senaste nytt om åldersutbyte och leverans av utbytesdatorer
Utbildningsportalen - åtkomstproblem
Visma Recruit – driftstopp
WinLas – avvikande dagar för överföring vid midsommar
Unit4 Business World (Agresso) – problem att komma in i webb-version
Mobilt SITHS eID - inloggningsproblem
Telefoni - problem med svarsgrupper
Telefoni – driftstopp
Telefoni - problem med röstbrevlåda, hänvisningar
WinLas klient och webb – driftstopp
Goteborg.se – problem att nå flera tjänster
Stadendator – nytt arbetssätt för att installera Windowsdatorer från 13 mars
Outlook – klienten kraschar
Beskrivning av problemet:
Det är just nu problem för vissa användare att svara, skicka och vidarebefordra mejl i Outlook-klienten.
Du kan själv åtgärda problemet på din dator med guiden nedan
Aktuell status:
2022-06-15 kl. 11:30
Då har leverantör åtgärdat problemet och Outlook-klienten ska inte längre ge samma fel.
2022-06-02 kl 16:07
Felsökning pågår hos leverantör.
2022-06-01 kl 15:00
Leverantör bekräftar att det är en pågående driftstörning.
Felsökning pågår hos leverantör.
Tills vidare fortsätter vi hänvisa till lösning nedan.
Lösning:
- Skriv in "Software Center" i sökfältet (1) längst ner till vänster på skärmen. Klicka på appen Software Center (2):
- I Software Center under Program > Klicka på: "Reparera Office 365-aktivering":
- Klicka på knappen "Installera" (har du använt funktionen innan står det "Installera om" på knappen):
- Programmet installeras, vänta till reparationen säger att du behöver logga ut.
Starta om datorn och logga sedan in på nytt. Nu ska Outlook fungera igen.
Fördjupad information:
Intraservice skickar information via sms eller e-post vid större driftstörningar.
Information skickas ut under kontorstid 8.00 - 16.30. All information publiceras även här på Serviceportalen.
Du ändrar själv din prenumeration
Genom att fylla i ett enkelt formulär kan du prenumerera eller ändra din prenumeration av driftinformation.