Serviceportalen

Driftinformation

Aktuellt

Historik

Net ID – åtkomstproblem till Treserva app och Phoniro app

Gäller på mobiltelefoner

Status:
Startade: 29 Jun kl 10:40
Ska enligt avtal vara löst: 29 Jun kl 16:30
Senaste uppdateringen: 9 Jul kl 00:00

Beskrivning av problemet:

Vissa användare har problem att logga in i Treserva app och Phoniro app på mobiltelefoner pga utmaningar med appen NetID.

Leverantör felsöker.

Aktuell status:
2022-07-08 kl 10:30
Net-ID är åter i normal drift. 

2022-07-07 kl 08:40
Felsökning fortlöper.  

2022-07-06 kl 11:15
Uppgraderingen av databasen har gått bra. 
Flera rapporterar att åtkomstproblemen har åtgärdats men andra menar att problemen kvarstår. 
Felsökning fortsätter.

2022-07-05 kl 14:45
Leverantör ska ikväll mellan 22 och 24:00 uppgradera sina databas servrar för att hantera den ökade belastningen som ska vara orsaken till problemet. 
Mer information kommer imorgon.

2022-07-04 kl 08:00
Problemen återstår. 
Felsökning fortlöper. 

2022-07-01 kl 14:00
Leverantör har nu gjort förändringar som man hoppas ska åtgärda problemen. Man kommer att märka av om förändringarna har gett effekt först under måndagsmorgonen.

Nästa informationsuppdatering kommer under 4 juli.

2022-06-30 kl 16:30
Fortsatta felsökningar av leverantör.
Nästa stusuppdatering kommer 2022-07-01.

2022-06-29 kl 16:30
Fortsatta felsökningar av leverantör.
Nästa stusuppdatering kommer 2022-06-30.

2022-06-29 kl 11:30
Leverantörs misstänker att det var belastningsproblem under morgonen då testar visar att det fungerar bra för leverantör nu. 


Fördjupad information:

Intraservice skickar information via sms eller e-post vid större driftstörningar.
Information skickas ut under kontorstid 8.00 - 16.30. All information publiceras även här på Serviceportalen.

Du ändrar själv din prenumeration

Genom att fylla i ett enkelt formulär kan du prenumerera eller ändra din prenumeration av driftinformation.

Skapa ny prenumeration

Avsluta prenumeration



${loading}