Driftinformation
Aktuellt
Löst Publika datorer – problem med Office-licenser
Uppdaterades 19 Sep kl 10:55 Office-apparna fungerar igenStatus:
SITHS-kort – nya tider för drop-in
ServiceNow – förändrat arbetssätt för ärenden som ska hanteras av Intraservice
E-post – problem att öppna krypterad e-post som ombud
Om du är utsedd till ombud för en kollega kan du inte öppna krypterade e-postmeddelanden.Datum för planerade driftstopp 2023
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.Stadenkonto – automatiskt borttag för anställda vid avslutad anställning
BUPA Hypergene – driftstopp
Genomförs 23 Oct kl 08:00 - 23 Oct kl 16:30
Historik
Visma Recruit – driftstopp
Nekksus Hypergene – driftstopp
Outlook – svårigheter att nå funktionsbrevlådor
Intranätet – åtkomstproblem
Samordnad utskriftshantering – driftstopp
Adobe Acrobat Reader Classic uppdateras
Publika datorer – problem med Office-licenser
Kontohanteringstjänst – driftstopp
Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
Intranät - åtkomstproblem under gårdagen
Telefoni svarsgrupper – driftstörning
Visma Recruit – driftstopp
VPN konto – ändring för konsulter from 3 april
Windows 11 – ny version på nyinstallerade datorer
Staden-mobil – glömd lösenkod
Stadenmobil – ny rutin för staden-mobil vid avslutad anställning
Visma Recruit – driftstopp
Timecare Planering & Pool
Senaste nytt om åldersutbyte och leverans av utbytesdatorer
Utbildningsportalen - åtkomstproblem
Visma Recruit – driftstopp
WinLas – avvikande dagar för överföring vid midsommar
Unit4 Business World (Agresso) – problem att komma in i webb-version
Mobilt SITHS eID - inloggningsproblem
Telefoni - problem med svarsgrupper
Telefoni – driftstopp
Telefoni - problem med röstbrevlåda, hänvisningar
WinLas klient och webb – driftstopp
Goteborg.se – problem att nå flera tjänster
Stadendator – nytt arbetssätt för att installera Windowsdatorer från 13 mars
Net ID – åtkomstproblem till Treserva app och Phoniro app
Gäller på mobiltelefonerBeskrivning av problemet:
Vissa användare har problem att logga in i Treserva app och Phoniro app på mobiltelefoner pga utmaningar med appen NetID.
Leverantör felsöker.
Aktuell status:
2022-07-08 kl 10:30
Net-ID är åter i normal drift.
2022-07-07 kl 08:40
Felsökning fortlöper.
2022-07-08 kl 10:30
Net-ID är åter i normal drift.
2022-07-07 kl 08:40
Felsökning fortlöper.
2022-07-06 kl 11:15
Uppgraderingen av databasen har gått bra.
Flera rapporterar att åtkomstproblemen har åtgärdats men andra menar att problemen kvarstår.
Felsökning fortsätter.
2022-07-05 kl 14:45
Leverantör ska ikväll mellan 22 och 24:00 uppgradera sina databas servrar för att hantera den ökade belastningen som ska vara orsaken till problemet.
Mer information kommer imorgon.
2022-07-04 kl 08:00
Problemen återstår.
Felsökning fortlöper.
Problemen återstår.
Felsökning fortlöper.
2022-07-01 kl 14:00
Leverantör har nu gjort förändringar som man hoppas ska åtgärda problemen. Man kommer att märka av om förändringarna har gett effekt först under måndagsmorgonen.
Nästa informationsuppdatering kommer under 4 juli.
Leverantör har nu gjort förändringar som man hoppas ska åtgärda problemen. Man kommer att märka av om förändringarna har gett effekt först under måndagsmorgonen.
Nästa informationsuppdatering kommer under 4 juli.
2022-06-30 kl 16:30
Fortsatta felsökningar av leverantör.
Nästa stusuppdatering kommer 2022-07-01.
2022-06-29 kl 16:30
Fortsatta felsökningar av leverantör.
Nästa stusuppdatering kommer 2022-06-30.
2022-06-29 kl 11:30
Leverantörs misstänker att det var belastningsproblem under morgonen då testar visar att det fungerar bra för leverantör nu.
Fördjupad information:
Intraservice skickar information via sms eller e-post vid större driftstörningar.
Information skickas ut under kontorstid 8.00 - 16.30. All information publiceras även här på Serviceportalen.
Du ändrar själv din prenumeration
Genom att fylla i ett enkelt formulär kan du prenumerera eller ändra din prenumeration av driftinformation.