Planerat arbete
Aktuellt
Löst Telefoni - problem med röstbrevlåda, hänvisningar
Uppdaterades 9 Jun kl 18:08Status:
Datum för planerade driftstopp 2023
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.ServiceNow – Förändrat arbetssätt för ärenden som ska hanteras av Intraservice 12 juni
E-post – problem att öppna krypterad e-post som ombud
Om du är utsedd till ombud för en kollega kan du inte öppna krypterade e-postmeddelanden.Windows 11 – ny version på nyinstallerade datorer
VPN konto – ändring för konsulter from 3 april
Stadenkonto – automatiskt borttag för anställda vid avslutad anställning
Stadenmobil – ny rutin för staden-mobil vid avslutad anställning
Senaste nytt om åldersutbyte och leverans av utbytesdatorer
Staden-mobil – glömd lösenkod
Telefoni – driftstopp
Genomförs 13 Jun kl 04:00 - 13 Jun kl 06:00
Påverkar MICCE (fd Solidus) Svarsgrupper, telefonkatalog, röstbrevlåda och hänvisningar
WinLas – avvikande dagar för överföring vid midsommar
Genomförs 22 Jun kl 08:00 - 22 Jun kl 13:00
Historik
WinLas klient och webb – driftstopp
Goteborg.se – problem att nå flera tjänster
Stadendator – nytt arbetssätt för att installera Windowsdatorer från 13 mars
Telefoni - störning röstbrevlåda
Visma Recruit – driftstopp
Telefoni – går inte att ringa till Göteborgs Stad
Adobe Acrobat Reader Classic – med start 2 mars
WinLas – mellanliggande SÄVA-dagar inkluderas felaktigt i den totala anställningstiden
Personec – driftstopp
Störning vid utskrift
Phoniro webb – inloggningsproblem till Phoniro webb
Samordnad utskrift - störningar
Ciceron - tidigare störning är nu åtgärdad.
Inloggningsproblem till intranät, personalingången
Skrivare - problem med samordnad utskrift
Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
Samordnad utskriftshantering - problem med inloggning
BUPA Hypergene – driftstopp
Nätverk – reducerad kvalitet på nätet
Vklass – inloggningsproblem
Staden-mobil – radering av enheter som är registrerade på tidigare anställd
Visma Recruit – åtkomstproblem
Time Care Planering – driftstopp
ServiceNow - driftstopp
2c8 – driftstopp
Problem med distansanslutning och VPN
FTP/Fildelning – driftstopp
Nätverk – flytt
Teams – problem med nätverket
Mobil SITHS eID – inloggningsproblem för vissa till de system som använder mobil SITHS eID
Treserva – Driftstopp
Beskrivning:
Treserva kommer att vara stängt för uppgradering söndag 12 juni mellan 09:00 och 15:00. Du kan inte heller använda Treserva App eller webb under tiden Treserva är stängt.
Nästa gång du startar Treserva efter uppgraderingen kommer du att hämta hem en ny version.
OBS! När du loggar in i Treserva första gången efter uppgraderingen måste du gå via start-menyn: Start / Alla program / Treserva / Treserva_Prod.
Använd INTE ikoner på skrivbordet eller i aktivitetsfältet för att starta programmet, då fungerar inte uppgraderingen.
Fördjupad information:
Viktig information
Efter uppgraderingen behöver du logga in i Treserva två gånger för att få tillgång till det nya Treserva-programmet.
- Första gången körs en avinstallation och sedan en installation av programmet, vilket kan ta en stund. Det är viktigt att låta installationen gå klart!
- Andra gången startar du Treserva som vanligt.
Om du efter uppgraderingen upplever problem med att starta Treserva kan du ominstallera programmet via Software Center, lathund hittar du här.
Senast ändrat: 14 June kl 06:00
Publicerades: 7 June kl 11:56