Planerat arbete
Aktuellt
Löst Publika datorer – problem med Office-licenser
Uppdaterades 19 Sep kl 10:55 Office-apparna fungerar igenStatus:
SITHS-kort – nya tider för drop-in
ServiceNow – förändrat arbetssätt för ärenden som ska hanteras av Intraservice
E-post – problem att öppna krypterad e-post som ombud
Om du är utsedd till ombud för en kollega kan du inte öppna krypterade e-postmeddelanden.Datum för planerade driftstopp 2023
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.Stadenkonto – automatiskt borttag för anställda vid avslutad anställning
BUPA Hypergene – driftstopp
Genomförs 23 Oct kl 08:00 - 23 Oct kl 16:30
Historik
Visma Recruit – driftstopp
Nekksus Hypergene – driftstopp
Outlook – svårigheter att nå funktionsbrevlådor
Intranätet – åtkomstproblem
Samordnad utskriftshantering – driftstopp
Adobe Acrobat Reader Classic uppdateras
Publika datorer – problem med Office-licenser
Kontohanteringstjänst – driftstopp
Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
Intranät - åtkomstproblem under gårdagen
Telefoni svarsgrupper – driftstörning
Visma Recruit – driftstopp
VPN konto – ändring för konsulter from 3 april
Windows 11 – ny version på nyinstallerade datorer
Staden-mobil – glömd lösenkod
Stadenmobil – ny rutin för staden-mobil vid avslutad anställning
Visma Recruit – driftstopp
Timecare Planering & Pool
Senaste nytt om åldersutbyte och leverans av utbytesdatorer
Utbildningsportalen - åtkomstproblem
Visma Recruit – driftstopp
WinLas – avvikande dagar för överföring vid midsommar
Unit4 Business World (Agresso) – problem att komma in i webb-version
Mobilt SITHS eID - inloggningsproblem
Telefoni - problem med svarsgrupper
Telefoni – driftstopp
Telefoni - problem med röstbrevlåda, hänvisningar
WinLas klient och webb – driftstopp
Goteborg.se – problem att nå flera tjänster
Stadendator – nytt arbetssätt för att installera Windowsdatorer från 13 mars
Treserva – Driftstopp
Beskrivning:
Treserva kommer att vara stängt för uppgradering söndag 12 juni mellan 09:00 och 15:00. Du kan inte heller använda Treserva App eller webb under tiden Treserva är stängt.
Nästa gång du startar Treserva efter uppgraderingen kommer du att hämta hem en ny version.
OBS! När du loggar in i Treserva första gången efter uppgraderingen måste du gå via start-menyn: Start / Alla program / Treserva / Treserva_Prod.
Använd INTE ikoner på skrivbordet eller i aktivitetsfältet för att starta programmet, då fungerar inte uppgraderingen.
Fördjupad information:
Viktig information
Efter uppgraderingen behöver du logga in i Treserva två gånger för att få tillgång till det nya Treserva-programmet.
- Första gången körs en avinstallation och sedan en installation av programmet, vilket kan ta en stund. Det är viktigt att låta installationen gå klart!
- Andra gången startar du Treserva som vanligt.
Om du efter uppgraderingen upplever problem med att starta Treserva kan du ominstallera programmet via Software Center, lathund hittar du här.
Senast ändrat: 14 June kl 06:00
Publicerades: 7 June kl 11:56