Planerat arbete
Aktuellt
PMO-skanner - drivrutiner för lokal skrivare/skanner
Datum för planerade driftstopp 2022
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.
Datorhjälpen - driftstopp
Genomförs 18 Aug kl 18:00 - 18 Aug kl 21:00
Personec – driftstopp
Genomförs 19 Aug kl 12:00 - 20 Aug kl 08:00
Underhåll i stadens IT-miljö
Genomförs 21 Aug kl 08:00 - 21 Aug kl 15:00
Treserva UTB_Alpha - uppgraderas v. 34
Genomförs 22 Aug kl 00:15 - 28 Aug kl 23:45
Historik
Datum för planerade driftstopp 2022
Ändrad bemanning i sommar
Har du bytt lösenord? Just nu kan det ta tid med synkroniseringen.
Svarsgrupper - tidigare störning som påverkar alla agenter som loggar in via telefon
Underhåll i stadens IT-miljö
Problem att nå uppgifter i ekonomiska system
Störning i kontohanteringssystemet
Långa svarstider emot flera av stadens sidor
Visma Recruit – driftstopp
Net ID – åtkomstproblem till Treserva app och Phoniro app
Goteborg.se – Åtkomstproblem
Visma Recruit – driftstopp
Samordnad utskriftshantering – driftstörning
WinLas – driftstopp
Treserva - Åtkomstproblem
Samordnad utskriftshantering – problem med gästutskrift
Telefonkatalogen - Fel på hänvisningar
Underhåll i stadens IT-miljö
Telefonkatalogen - Fel på hänvisningar
Personec – undvik att rapportera i Personec
Visma Proceedo - åtkomstproblem
Underhåll i Västfolket
Outlook – klienten kraschar
SAMSA – driftstopp
Problem Stadens inloggningstjänst
Treserva – Driftstopp
BUPA Hypergene – driftstopp
Nekksus Hypergene - driftstopp
Samordnad utskriftshantering – driftstörning
Underhåll i stadens IT-miljö
Treserva – Driftstopp
Beskrivning:
Treserva kommer att vara stängt för uppgradering söndag 12 juni mellan 09:00 och 15:00. Du kan inte heller använda Treserva App eller webb under tiden Treserva är stängt.
Nästa gång du startar Treserva efter uppgraderingen kommer du att hämta hem en ny version.
OBS! När du loggar in i Treserva första gången efter uppgraderingen måste du gå via start-menyn: Start / Alla program / Treserva / Treserva_Prod.
Använd INTE ikoner på skrivbordet eller i aktivitetsfältet för att starta programmet, då fungerar inte uppgraderingen.
Fördjupad information:
Viktig information
Efter uppgraderingen behöver du logga in i Treserva två gånger för att få tillgång till det nya Treserva-programmet.
- Första gången körs en avinstallation och sedan en installation av programmet, vilket kan ta en stund. Det är viktigt att låta installationen gå klart!
- Andra gången startar du Treserva som vanligt.
Om du efter uppgraderingen upplever problem med att starta Treserva kan du ominstallera programmet via Software Center, lathund hittar du här.
Senast ändrat: 14 June kl 06:00
Publicerades: 7 June kl 11:56