Driftinformation
Aktuellt
Nyheter för dig som har en Staden-mobil
Nu finns flera nya funktioner som gör ditt arbete i mobilen och surfplattan ännu enklare.Flytt av staden-konto upphör 12 maj
Formuläret för att beställa "Flytt av konto" kommer därför att tas bort den 4 maj. Vi kommer att utföra beställningar som inkommit före den 4 maj fram till den 12 maj, då tjänsten tas bort helt.Datum för planerade driftstopp 2022
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.
Personec – driftstopp
Genomförs 23 May kl 00:00 - 23 May kl 23:59
SAMSA – driftstopp
Genomförs 24 May kl 16:00 - 24 May kl 20:00
Time Care Planering och Time Care Pool - driftstopp
Genomförs 31 May kl 10:00 - 31 May kl 13:00
BUPA Hypergene – driftstopp
Genomförs 9 Jun kl 18:00 - 9 Jun kl 23:59
Historik
Datum för planerade driftstopp 2022
Samordnad utskriftshantering – driftstopp
FTP-tjänst – driftstopp
Notesklienten – underhåll
WinLas klient – driftstopp
UBW Agresso – driftstopp
Underhåll i stadens IT-miljö
Unit4 ERP (Agresso) – driftstopp
Direkt distansansluten via F5 - underhåll
IST Administration - Åtkomstproblem
FTP-tjänst – driftstopp
Underhåll i stadens IT-miljö
Treserva - driftstopp
Visma Recruit – driftstopp
Procapita - driftstopp
Phoniro webb & Kompanion – åtkomstproblem
Åtkomstproblem till flera system
ISIM - driftstopp
Utbildningsportalen – driftstopp
Underhåll i stadens IT-miljö
SAMSA – inloggningsproblem
Office på webben – Svårigheter att öppna filer
Mediabanken – Åtkomstproblem
ServiceNow - driftstopp
Adato – driftstopp
Stella – driftstopp
Time Care Planering och Time Care Pool – driftstopp
Visma Recruit – driftstopp
Treserva - åtkomstproblem
Underhåll i stadens IT-miljö
ServiceNow - problem med import av skoldata
Beskrivning av problemet:
Just nu är det problem med import av skoldata till ServiceNow. Detta medför bland annat att det kan vara problem vid tilldelning av Chromebook och surfplattor, samt utdrag av elevlistor. Utredning av ytterligare påverkan och felsökning pågår.
Har du problem som kan vara orsakad av denna incident - kontakta Support Intraservice via telefon på 031-368 68 00, eller via epost: support.intraservice@intraservice.goteborg.se
Aktuell status:
2021-12-21 kl. 16:31
Ett förändringsarbete är schemalagt att utföras ikväll för att se till att incidenten inte upprepas.
2021-12-21 kl. 15:00
Importen av skoldata är nu klar och all data är återställd. Dock kan vissa gjorda Skol- eller Klassflyttar dröja innan det syns rätt i ServiceNow. En förändring kommer göras för att dessa ska bli aktuella.
2021-12-21 kl. 08:55
Ny import av skoldata till ServiceNow håller på att göras. Oklart när den förväntas vara klar. Förhoppningen är att den blir klar någon gång under arbetsdagen.
2021-12-20 kl. 16:35
Åtgärder kommer utföras under kvällen som förväntas lösa problemen.
Ny uppdaterad information kommer vid kl. 09 i morgon.
Fördjupad information:
Intraservice skickar information via sms eller e-post vid större driftstörningar.
Information skickas ut under kontorstid 8.00 - 16.30. All information publiceras även här på Serviceportalen.
Du ändrar själv din prenumeration
Genom att fylla i ett enkelt formulär kan du prenumerera eller ändra din prenumeration av driftinformation.