Serviceportalen

Driftinformation

Aktuellt

Historik

MICCE (fd Solidus) Svarsgrupper – Fel efter uppgradering med tillfällig lösning

Rättning av felet kommer göras 6 december kl. 05-06

Status:
Startade: 10 Nov kl 10:55
Ska enligt avtal vara löst: 6 Dec kl 06:00
Senaste uppdateringen: 7 Dec kl 00:00

Beskrivning av problemet:

Aktuell status:
2021-12-06 kl. 08:15
Rättning av felet och tester utförda utan problem. 
Svarsgrupper är åter i normal drift.

2021-12-02 kl. 12:30
Rättning av felet kommer göras 6 december kl. 05-06

2021-11-25 kl. 14:25
Leverantör hittade problem i rättning och avvaktar med installation av den. Nytt preliminärt datum är satt till den 2 december.

2021-11-19 kl. 15:15
Leverantör har arbetat vidare med rättning och är nu reda att sjösätta installationen den 25/11.
Tillfälliga lösningen listans nedan.

2021-11-15 kl. 15:50
Leverantör hittade problem i rättning och avvaktar med installation av den. Nytt preliminärt datum är satt till den 19 november.
Tillfälliga lösningen listans nedan.

2021-11-10 kl. 15:50
Leverantör beräknas ha en rättning på plats den 16 november, tills vidare kan man nyttja den tillfälliga lösningen som listans nedan.

Efter uppgraderingen tisdagen den 9 november har det upptäcks att agenter som är inloggade i applikationen och svarar sin mobila anknytning (eller fristående mobiltelefon) inte kan ringa ut samtal via applikationen.

För att göra ett utgående samtal när du är inloggad i svarsgrupp så får du ringa samtalen direkt från din mobila anknytning eller fristående mobil.

För att undvika att visa ditt personliga nummer så kan du slå 997 före det aktuella telefonnumret när du har en mobil anknytning (031-nummer knutet till ditt mobilabonnemang) och har du en fristående mobil så kan du slå #31# före telefonnumret.

För övriga agenter som svarar med softphone i datorn så fungerar det att ringa samtal på normalt sätt.

Vill du som idag är inloggad via agenten men svarar i din mobil istället börja svara helt i datorn? Skicka in ett mail till support.intraservice@intraservice.goteborg.se och skriv ”Softphone befintlig agent” i ämnesraden. Ange ditt inloggningsid så får du en softphone-anknytning som du kan använda om du vill svara i datorn.



Fördjupad information:

Intraservice skickar information via sms eller e-post vid större driftstörningar.
Information skickas ut under kontorstid 8.00 - 16.30. All information publiceras även här på Serviceportalen.

Du ändrar själv din prenumeration

Genom att fylla i ett enkelt formulär kan du prenumerera eller ändra din prenumeration av driftinformation.

Skapa ny prenumeration

Avsluta prenumeration



${loading}