Serviceportalen

Driftinformation

Aktuellt

Historik

Åtkomstproblem till flera system

Status:
Startade: 3 May kl 08:50
Ska enligt avtal vara löst: 3 May kl 12:30
Senaste uppdateringen: 4 May kl 00:00

Beskrivning av problemet:

Många medarbetare i hela staden samt Göteborg Energi och Göteborgs Spårvägar har problem att komma åt flera av våra gemensamma system. Exempelvis Personec, Hjärntorget, Unikum, Antura, Proceedo, ServiceNow osv.

Felsökning pågår.

Aktuell status:
2022-05-03 kl. 11:40
Sedan ca kl. 10:40 har det fungerat att åter logga in i tidigare nämnda system.

Multifaktorinloggningen och inloggning med bankid är åter i normal drift.

Det kan kvarstår problem för Göteborg Energi och Göteborgs Spårvägar att komma åt Personec. Det felet verkar inte vara relaterat till denna större incident utan man fortsätter felsöka i en ny incident. 

2022-05-03 kl. 10:30
Det är en störning i multifaktorinloggningen och inloggning med bankid som orsakar att vissa inte kan komma in i tidigare nämnda system. Man har nu hittat orsaken till problemet och arbetar med att återställa funktionaliteten.

2022-05-03 kl. 09:55
Ny information kommer så fort vi vet mer.


Fördjupad information:

Intraservice skickar information via sms eller e-post vid större driftstörningar.
Information skickas ut under kontorstid 8.00 - 16.30. All information publiceras även här på Serviceportalen.

Du ändrar själv din prenumeration

Genom att fylla i ett enkelt formulär kan du prenumerera eller ändra din prenumeration av driftinformation.

Skapa ny prenumeration

Avsluta prenumeration



${loading}