Nyhet
Aktuellt
PMO-skanner - drivrutiner för lokal skrivare/skanner
Datum för planerade driftstopp 2022
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.
Datorhjälpen - driftstopp
Genomförs 18 Aug kl 18:00 - 18 Aug kl 21:00
Personec – driftstopp
Genomförs 19 Aug kl 12:00 - 20 Aug kl 08:00
Underhåll i stadens IT-miljö
Genomförs 21 Aug kl 08:00 - 21 Aug kl 15:00
Treserva UTB_Alpha - uppgraderas v. 34
Genomförs 22 Aug kl 00:15 - 28 Aug kl 23:45
Historik
Datum för planerade driftstopp 2022
Ändrad bemanning i sommar
Har du bytt lösenord? Just nu kan det ta tid med synkroniseringen.
Svarsgrupper - tidigare störning som påverkar alla agenter som loggar in via telefon
Underhåll i stadens IT-miljö
Problem att nå uppgifter i ekonomiska system
Störning i kontohanteringssystemet
Långa svarstider emot flera av stadens sidor
Visma Recruit – driftstopp
Net ID – åtkomstproblem till Treserva app och Phoniro app
Goteborg.se – Åtkomstproblem
Visma Recruit – driftstopp
Samordnad utskriftshantering – driftstörning
WinLas – driftstopp
Treserva - Åtkomstproblem
Samordnad utskriftshantering – problem med gästutskrift
Telefonkatalogen - Fel på hänvisningar
Underhåll i stadens IT-miljö
Telefonkatalogen - Fel på hänvisningar
Personec – undvik att rapportera i Personec
Visma Proceedo - åtkomstproblem
Underhåll i Västfolket
Outlook – klienten kraschar
SAMSA – driftstopp
Problem Stadens inloggningstjänst
Treserva – Driftstopp
BUPA Hypergene – driftstopp
Nekksus Hypergene - driftstopp
Samordnad utskriftshantering – driftstörning
Underhåll i stadens IT-miljö
Treserva – Historikmodulen är åter i funktion
2021-10-31Historikmodulen är åter i drift. För kunna lösa problemen med Historikmodulen har kopplingen mellan behörigheter i Treserva och behörigheter i Historikmodulen brutits. Intraservice har manuellt tilldelat behörighet till samtliga LVS inom myndighet IFO, FFS och ÄVO. LVS behöver skicka in ett ärende till supporten för att få sina inloggningsuppgifter och kunna använda sig av Historikmodulen.
Behörigheter till Historikmodulen tilldelas fortsättningsvis av Intraservice. Om en medarbetare ska ha behörighet till Historikmodulen skickas en beställning med medarbetarens STADEN-inloggning in till supporten, ingen blankett krävs.
Då denna lösning för tillfället är kortsiktig rekommenderas att beställningar för behörighet till Historikmodulen enbart skickas in för förste socialsekreterare och arkivredogörare.
Har du frågor, kontakta Anders Engvall, Sophia Palm eller Carina Nordgren.