Nyhet
Aktuellt
Löst Telefoni - problem med röstbrevlåda, hänvisningar
Uppdaterades 9 Jun kl 18:08Status:
Datum för planerade driftstopp 2023
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.ServiceNow – Förändrat arbetssätt för ärenden som ska hanteras av Intraservice 12 juni
E-post – problem att öppna krypterad e-post som ombud
Om du är utsedd till ombud för en kollega kan du inte öppna krypterade e-postmeddelanden.Windows 11 – ny version på nyinstallerade datorer
VPN konto – ändring för konsulter from 3 april
Stadenkonto – automatiskt borttag för anställda vid avslutad anställning
Stadenmobil – ny rutin för staden-mobil vid avslutad anställning
Senaste nytt om åldersutbyte och leverans av utbytesdatorer
Staden-mobil – glömd lösenkod
Telefoni – driftstopp
Genomförs 13 Jun kl 04:00 - 13 Jun kl 06:00
Påverkar MICCE (fd Solidus) Svarsgrupper, telefonkatalog, röstbrevlåda och hänvisningar
WinLas – avvikande dagar för överföring vid midsommar
Genomförs 22 Jun kl 08:00 - 22 Jun kl 13:00
Historik
WinLas klient och webb – driftstopp
Goteborg.se – problem att nå flera tjänster
Stadendator – nytt arbetssätt för att installera Windowsdatorer från 13 mars
Telefoni - störning röstbrevlåda
Visma Recruit – driftstopp
Telefoni – går inte att ringa till Göteborgs Stad
Adobe Acrobat Reader Classic – med start 2 mars
WinLas – mellanliggande SÄVA-dagar inkluderas felaktigt i den totala anställningstiden
Personec – driftstopp
Störning vid utskrift
Phoniro webb – inloggningsproblem till Phoniro webb
Samordnad utskrift - störningar
Ciceron - tidigare störning är nu åtgärdad.
Inloggningsproblem till intranät, personalingången
Skrivare - problem med samordnad utskrift
Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
Samordnad utskriftshantering - problem med inloggning
BUPA Hypergene – driftstopp
Nätverk – reducerad kvalitet på nätet
Vklass – inloggningsproblem
Staden-mobil – radering av enheter som är registrerade på tidigare anställd
Visma Recruit – åtkomstproblem
Time Care Planering – driftstopp
ServiceNow - driftstopp
2c8 – driftstopp
Problem med distansanslutning och VPN
FTP/Fildelning – driftstopp
Nätverk – flytt
Teams – problem med nätverket
Mobil SITHS eID – inloggningsproblem för vissa till de system som använder mobil SITHS eID
Åldersutbyte och leverans av utbytesdatorer – nytt datum!
2022-01-04
Detta är en uppdatering av tidigare utskickad information den 24 maj och den 27 augusti: ”Åldersutbyte och leverans av utbytesdatorer”.
Datum för inaktivering och borttag av nedan datormodeller har ändrats till den 31 oktober 2021. Detta med anledning av:
- Leveranser av datorer och dockningsstationer pågår fortfarande, vilket gör att användarna som är berörda av datorbytena behöver mer tid för att hinna göra datorbytet.
- Säkerhetspatchar från Microsoft kommer fortfarande oannonserade, vilket gör att Intraservice anser att modellerna är säkra att använda till och med det nya datumet.
Berörda modeller:
- HP 820 G1
- HP 820 G2
- HP 840 G1
- HP 840 G2
- HP 430 G2
- HP 800 G1 SFF
- HP 800 G1 AiO
Viktigt för vår uppföljning är att datorer som byts ut markeras för borttag i Mina Verktyg samt att nya datorer som levererats under våren och sommaren loggas in på så att de inte ramlar ur stadens miljö. Datorer som inte varit använda på 90 dagar inaktiveras och måste aktiveras via Mina Verktyg innan de kan användas. Efter ytterligare 60 dagar, totalt 150 dagar, tas datorerna bort och måste installeras om.
Om du har:
- behov av nya inventeringslistor, märk e-postmeddelande med Inventeringslistor
- frågor om beställningar och leveranser, märk e-postmeddelandet med Inköp
Skicka ett e-postmeddelande till Support Intraservice.
Vi frågor, kontakta:
Lars Björkdahl