Nyhet
Aktuellt
Löst Mediabank – åtkomstproblem
Uppdaterades 25 May kl 08:26Status:
Nyheter för dig som har en Staden-mobil
Nu finns flera nya funktioner som gör ditt arbete i mobilen och surfplattan ännu enklare.Flytt av staden-konto upphör 12 maj
Formuläret för att beställa "Flytt av konto" kommer därför att tas bort den 4 maj. Vi kommer att utföra beställningar som inkommit före den 4 maj fram till den 12 maj, då tjänsten tas bort helt.Datum för planerade driftstopp 2022
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.
SAMSA – driftstopp
Genomförs 24 May kl 16:00 - 24 May kl 20:00
Time Care Planering och Time Care Pool - driftstopp
Genomförs 31 May kl 10:00 - 31 May kl 13:00
Underhåll i stadens IT-miljö
Genomförs 5 Jun kl 00:00 - 5 Jun kl 05:00
BUPA Hypergene – driftstopp
Genomförs 9 Jun kl 18:00 - 9 Jun kl 23:59
Historik
Datum för planerade driftstopp 2022
Personec – driftstopp
Samordnad utskriftshantering – driftstopp
FTP-tjänst – driftstopp
Notesklienten – underhåll
WinLas klient – driftstopp
UBW Agresso – driftstopp
Underhåll i stadens IT-miljö
Unit4 ERP (Agresso) – driftstopp
Direkt distansansluten via F5 - underhåll
IST Administration - Åtkomstproblem
FTP-tjänst – driftstopp
Underhåll i stadens IT-miljö
Treserva - driftstopp
Visma Recruit – driftstopp
Procapita - driftstopp
Phoniro webb & Kompanion – åtkomstproblem
Åtkomstproblem till flera system
ISIM - driftstopp
Utbildningsportalen – driftstopp
Underhåll i stadens IT-miljö
SAMSA – inloggningsproblem
Office på webben – Svårigheter att öppna filer
Mediabanken – Åtkomstproblem
ServiceNow - driftstopp
Adato – driftstopp
Stella – driftstopp
Time Care Planering och Time Care Pool – driftstopp
Visma Recruit – driftstopp
Treserva - åtkomstproblem
Treserva – Historikmodulen är åter i funktion
2021-10-31Historikmodulen är åter i drift. För kunna lösa problemen med Historikmodulen har kopplingen mellan behörigheter i Treserva och behörigheter i Historikmodulen brutits. Intraservice har manuellt tilldelat behörighet till samtliga LVS inom myndighet IFO, FFS och ÄVO. LVS behöver skicka in ett ärende till supporten för att få sina inloggningsuppgifter och kunna använda sig av Historikmodulen.
Behörigheter till Historikmodulen tilldelas fortsättningsvis av Intraservice. Om en medarbetare ska ha behörighet till Historikmodulen skickas en beställning med medarbetarens STADEN-inloggning in till supporten, ingen blankett krävs.
Då denna lösning för tillfället är kortsiktig rekommenderas att beställningar för behörighet till Historikmodulen enbart skickas in för förste socialsekreterare och arkivredogörare.
Har du frågor, kontakta Anders Engvall, Sophia Palm eller Carina Nordgren.