Nyhet
Aktuellt
Löst Publika datorer – problem med Office-licenser
Uppdaterades 19 Sep kl 10:55 Office-apparna fungerar igenStatus:
SITHS-kort – nya tider för drop-in
ServiceNow – förändrat arbetssätt för ärenden som ska hanteras av Intraservice
E-post – problem att öppna krypterad e-post som ombud
Om du är utsedd till ombud för en kollega kan du inte öppna krypterade e-postmeddelanden.Datum för planerade driftstopp 2023
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll.Stadenkonto – automatiskt borttag för anställda vid avslutad anställning
BUPA Hypergene – driftstopp
Genomförs 23 Oct kl 08:00 - 23 Oct kl 16:30
Historik
Visma Recruit – driftstopp
Nekksus Hypergene – driftstopp
Outlook – svårigheter att nå funktionsbrevlådor
Intranätet – åtkomstproblem
Samordnad utskriftshantering – driftstopp
Adobe Acrobat Reader Classic uppdateras
Publika datorer – problem med Office-licenser
Kontohanteringstjänst – driftstopp
Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
Intranät - åtkomstproblem under gårdagen
Telefoni svarsgrupper – driftstörning
Visma Recruit – driftstopp
VPN konto – ändring för konsulter from 3 april
Windows 11 – ny version på nyinstallerade datorer
Staden-mobil – glömd lösenkod
Stadenmobil – ny rutin för staden-mobil vid avslutad anställning
Visma Recruit – driftstopp
Timecare Planering & Pool
Senaste nytt om åldersutbyte och leverans av utbytesdatorer
Utbildningsportalen - åtkomstproblem
Visma Recruit – driftstopp
WinLas – avvikande dagar för överföring vid midsommar
Unit4 Business World (Agresso) – problem att komma in i webb-version
Mobilt SITHS eID - inloggningsproblem
Telefoni - problem med svarsgrupper
Telefoni – driftstopp
Telefoni - problem med röstbrevlåda, hänvisningar
WinLas klient och webb – driftstopp
Goteborg.se – problem att nå flera tjänster
Stadendator – nytt arbetssätt för att installera Windowsdatorer från 13 mars
Nyheter för dig som har en Staden-mobil
2022-06-05Nyheter för dig som har en Staden-mobil
Nu finns flera nya funktioner som gör ditt arbete i mobilen och surfplattan ännu enklare.
Mobilsupport via fjärrstyrning
Support Intraservice kan nu ge bättre support för dig med en Staden-mobil. För att snabbt kunna hjälpa dig med din mobil eller surfplatta kan våra supporttekniker koppla upp sig mot din mobila enhet och se vad du ser på din skärm. Observera att vi bara kan se eller styra din enhet med ditt medgivande.
Hub – alla stadens appar samlade på ett ställe
Alla Staden-mobiler har en app som heter ”Hub” installerad. Hittills har den bara möjliggjort att enheten pratar med våra servrar, men nu finns det all anledning för dig som användare att öppna appen och se vad som finns där.
Här hittar du stadens app-katalog, alltså alla arbetsrelaterade appar för Göteborgs Stad samlade på ett ställe. Tidigare ”stadens appar” och ”skolans appar” har alltså flyttat in i ”Hub” och fått ett modernare och enklare gränssnitt. Öppna Hub-appen för att bekanta dig med de nya funktionerna!
Så här ser ikonen för Hub ut.
Flera funktioner i Hub-appen
För Dig är en meddelandefunktion där du får meddelanden i form av så kallade notiser. Det kan vara information eller uppmaningar av olika slag.
Självbetjäning Här kan du återställa ditt staden-lösenord, läsa användarguider och kontakta Support Intraservice.
Läs mer om tjänsten Staden-mobil
Läs mer om Hub och hur
tjänsten Staden-mobil fungerar i våra användarguider.
Hur vet jag att jag har tjänsten Staden-mobil?
- Längst ned på låsskärmen på alla Staden-mobiler står det ”Göteborgs Stad 031-368 68 00, enhetens serienr xxxxx”
- Alla Staden-mobiler har appen ”Hub” installerad.
Har du frågor, kontakta Support Intraservice, och ange ”Staden-mobil” i ditt ärende.
Support Intraservice
Telefon: 031-368 68 00 vardagar 7-17, akuta ärenden vardagar 17-22 och helger 9-15
E-post: support.intraservice@intraservice.goteborg.se besvaras vardagar 8-16:30
Serviceportalen – aktuell driftinformation, guider och manualer, beställningar och dina ärenden.