Aktuellt
WinLas Klient - problem med brev och blanketter
Uppdaterades 29 Nov kl 10:25Status:
Datum för planerade driftstopp
Här ser du vilka datum som Intraservice utför teknisk utveckling och förebyggande underhåll 2023. Skrolla ner på sidan så ser du förslag på tider för 2024.Går ej att beställa tjänstgöringsintyg via goteborg.se
Från veckan 50 går det att beställa igen.AirPrint – går inte att skriva ut
Berör de användare som har iOS 17 / iPadOS 17Adobe - ny version kräver Windows 11
Adobe har uppdaterat sina applikationer till en version som inte är kompatibel med den version av Windows 10 som vi har i vår Enterprise miljö.SITHS-kort – nya tider för drop-in
Utbildningsportalen – driftstopp tisdag 5 december kl. 09-11
Genomförs 5 Dec kl 09:00 - 5 Dec kl 11:00
Samordnad utskrift (Uniflow) - underhållsarbete
Genomförs 1 Nov kl 00:00 - 31 Dec kl 00:00
Historik
Time Care Pool – problem att få in sms-svar
PMO Elevhälsa/Skolfam/Arbvux – driftstopp torsdag 30 november kl. 16-18
Visma Recruit – åtkomstproblem till annonser via Lediga jobb
Unit4 ERP (Agresso) – driftstopp
Tjänstgöringsintyg - går ej att beställa
Personec/Självservice HR-system – driftstopp
ServiceNow – förändrat arbetssätt för ärenden som ska hanteras av Intraservice
Inloggningsproblem till flera system i staden
Stadenkonto – automatiskt borttag för anställda vid avslutad anställning
Telefoni – driftstopp
Inställt – Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
E-post – problem att öppna krypterad e-post som ombud
Siths eID – problem att logga in
Visma Recruit – driftstopp
Outlook – problem med klientversionen
Bokksus Hypergene – driftstopp
Teams - underhållsarbete
Samordnad utskrift (Uniflow) – problem att skriva ut för vissa
Time Care Planering – akut driftstopp
Problem med trådlösa nätet .
Telefoni - störningar med samtal
Intranätet – uppdatering
Samordnad utskriftshantering (Uniflow) – driftstopp
Datorhjälpen – driftstopp
AirPrint - går inte att skriva ut
Windows update - prestanda vid installation
Åtkomstproblem till flera system/tjänster
Visma Recruit – driftstopp
BUPA Hypergene – driftstopp
Firefox och Chrome uppdateras med start 12 oktober
Kontakta Support Intraservice
Öppettider: vardagar 7-17
Akuta ärenden: vardagar 17-21.30 och helger 9-15
Ring för akuta ärenden. Övriga ärenden skickar du in via e-post eller knappen nedan. De besvaras under ordinarie kontorstid 8:00-16:30.
Kontakta HR-supporten
(knappval 1)
- Måndag till fredag kl 8-12
- Dagen då Personec stänger för attest klockan 16 har telefonsupporten öppet mellan 8-16 och har lunchstängt mellan 12:00-12.30
- När Personec är stängt är även telefonsupporten stängd.
Support för stadens gemensamma HR-system
Stängt i Personec
Beställa produkter och tjänster
Hjälp och support
Här hittar du vanliga frågor och svar
- Glömt lösenordet? Så här enkelt får du ett nytt
- Office 365-guider på kunskapsportalen
- Hur byter jag lösenord på mitt staden-konto?
- Hur fungerar telefonisystemet?
- Lär dig mer om Windows 10
- Hur hanterar jag misstänkt bedrägeri via e-post?
- Hur hanterar jag ett meddelande om uppdatering av programvara?
- Hur ser jag status i mitt ärende?
- Vem får attestera en beställning?
- Hur kan jag jobba hemifrån?
Vill du få sms/e-post vid driftstörningar?
Intraservice skickar information via sms och e-post vid större driftstörningar.
Glömt lösenordet till staden-kontot?
Det finns två olika funktioner för att återställa ditt lösenord. Båda använder ditt mobilnummer för att identifiera dig
Alternativ 1 - för dig med en Göteborgs Stad-märkt dator
Har du Office 365 och läser din e-post i mobilen via Outlook-appen kan du använda detta alternativ. Du behöver din mobiltelefon för att verifiera återställningen. Du kan även återställa direkt på datorns inloggningssida.
Återställ ditt lösenord med alternativ 1
Tänk på att du måste registrera ditt mobilnummer innan du kan återställa lösenordet med detta alternativ.
Se filmguide för registrering (1:35 min).
Alternativ 2 – för dig som inte kan använda alt. 1
Om du inte har tillgång till en Göteborgs Stad-märkt dator använder du detta alternativ.
Om du inte tidigare registrerat ett mobilnummer kan du i samband med återställningen använda mobilt BankID för att registrera ett mobilnummer.
Återställ ditt lösenord med alternativ 2
Du som är inloggad kan registrera ditt mobilnummer i förebyggande syfte.
Sidansvar Serviceportalen
Ansvarig förvaltning: Intraservice
Innehållsansvar: Teresia Hallberg
Publiceringsansvar: Ylva Junfelt