Tjänst: Stöd för administration och uppföljning av vård och omsorg
Kort beskrivning av tjänsten
Tjänsten ger stöd för administration och uppföljning av vård och omsorg enligt socialtjänstlagen, lag om stöd och service till vissa funktionshindrade, hälso- och sjukvårdslagen, tvångsvårdslagstiftningen och familjerättslagstiftning.
Du kan genomföra egenkontroll, granska dokumentation samt följa upp beslut, beslutad tid, utförd tid, köpta och sålda boendeplatser, köpt vård, utbetalningar, avvikelser och delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter. Det finns också funktioner för boendesamordning.
Lokala verksamhetsstöd (LVS) kan även utföra systemadministration och registervård.
I tjänsten ingår förvaltning och utveckling av program och data utifrån en livscykelmodell och etablerade processer och rutiner. I detta ingår support och stöd till lokala verksamhetsstöd (LVS).
Behov/nytta
Tjänsten bidrar till en effektiv och kvalitetssäkrad administration och uppföljning, vilket ger en ökad kvalitet och patientsäkerhet för dem vi är till för. Det skapar också förutsättningar för en effektivare användning av resurser.
Tjänsten stödjer:
- socialtjänstprocessen
- hälso- och sjukvårdsprocessen
- ledningssystem för kvalitet – genomföra egenkontroll
- ledningssystem för kvalitet – förbättra processer och rutiner.
Tjänsteerbjudanden