Stöd för att bedriva elevadministration för gymnasieskola och gymnasiesärskola
Kort beskrivning av tjänsteerbjudandet
Stöd för att bedriva elevadministration i gymnasieskola riktar sig till dig som är handläggare eller beslutsfattare i gymnasieskolan. Det ger dig stöd när det gäller handläggning av placering, fakturor och utbetalningar samt uppföljning och utvärdering av verksamheten.
Tjänsteerbjudandet stödjer bland annat följande processer:
- skolskjuts
- Västtrafikskort
Behov/nytta
Tjänsteerbjudandet stödjer myndighetsprocessens administrativa aktiviteter.
Stödet bidrar till
- bättre underlag för verksamhetsansvariga att planera utifrån prognos
- rättssäker hantering av fakturor och utbetalningar.
Villkor för tjänsteerbjudandet
För att använda stödet krävs stadenkonto.
Tjänsteerbjudandet hanterar klass 2-information.
Vid behov av support kontaktas Lokalt verksamhetsstöd (LVS).
LVS får skicka in supportärenden till Intraservice support.
Öppettider
Öppen för stöd och hjälp | Öppen för nyttjande |
Kontakta Support Intraservice. Ärenden via e-post och formulär tas emot dygnet runt och hanteras normalt under kontorstid. |
Tjänsteerbjudande som i huvudsak erbjuds via ett IT-stöd är normalt öppet för nyttjande dygnet runt, sju (7) dagar i veckan, året runt. Tjänsteerbjudande som i huvudsak erbjuds via personlig kontakt (ex. utbildning och konsultation) är normalt öppet för nyttjande under kontorstid om inget annat är överenskommet. |
Tillgänglighet och prismodell
Tjänstenivåavtal (SLA) | Prismodell |
Saknas för det aktuella erbjudandet | Följande prismodell styr volym och fakturering: Ekonomimodellen |
Planerat underhåll | |
Datum för Planerade servicefönster (driftstopp) |