Dokumentationsstöd för elevhälsa i grundskola och grundsärskola
Kort beskrivning av tjänsteerbjudandet
Dokumentationsstöd för elevhälsa i grundskolan och grundsärskolan riktar sig till elevhälsans olika professioner. Här kan du föra all dokumentation inom elevhälsan, på elev-, klass- och skolnivå. Det finns möjlighet att hämta ut statistik både när det gäller den medicinska delen och den övriga elevhälsan.
Tjänsteerbjudandet stödjer elevhälsans processer.
Behov/nytta
Dokumentationsstödet skapar en rättssäker och likvärdig process för elever i behov av stöd av elevhälsan. Det bidrar till skolans förebyggande hälsoarbete och ger underlag till planering av verksamheten.
Villkor för tjänsteerbjudandet
För att använda dokumentationsstödet krävs
- stadenkonto och administrativ dator (PC)
- att endast beslutade professioner inom elevhälsan får tillgång till programmet
- att program beställs med attest
- att endast behörig beställare har åtkomst till behörighetsbeställning.
Tjänsteerbjudandet hanterar klass 2-information.
Vid behov av support kontaktas Lokalt verksamhetsstöd (LVS) via telefonnummer: 78 400 eller e-post: pmosupport@intraservice.goteborg.se.
LVS får skicka in supportärenden till Intraservice support.
Öppettider
Öppen för stöd och hjälp | Öppen för nyttjande |
Kontakta Support Intraservice.
Ärenden via e-post och formulär tas emot dygnet runt och hanteras normalt under kontorstid. |
Tjänsteerbjudande som i huvudsak erbjuds via ett IT-stöd är normalt öppet för nyttjande dygnet runt, sju (7) dagar i veckan, året runt. Tjänsteerbjudande som i huvudsak erbjuds via personlig kontakt (ex. utbildning och konsultation) är normalt öppet för nyttjande under kontorstid om inget annat är överenskommet. |
Tillgänglighet och prismodell
Tjänstenivåavtal (SLA) | Prismodell |
Saknas för det aktuella erbjudandet | Följande prismodell styr volym och fakturering: Ekonomimodellen |
Planerat underhåll | |
Datum för Planerade servicefönster (driftstopp) |