Tjänsteerbjudande: Grund- och designmallar
Kort beskrivning av tjänsteerbjudandet
Stadens grund- och designmallar gör det enkelt producera varierad kommunikation för olika behov. I erbjudandet ingår förvaltning, utveckling och kvalitetssäkring av stadens grund- och designmallar samt rådgivning, support och utbildning.
Erbjudandet innebär att du alltid har tillgång till uppdaterade grundmallar för Office-programmen och expertmallar för Adobe som till exempel
- kontorsmallar
- trycksaksmallar
- mallar för digital kommunikation
- mallar för film och animerad illustration
- skyltmallar.
Behov/nytta
Stadens grund- och designmallar gör arbetet smidigt för alla medarbetare som producerar dokument. Det blir lätt att producera enkel, effektiv och modern information och kommunikation som, i linje med Göteborgs Stads policy och riktlinje för kommunikation,
- är enhetlig och följer stadens grafiska profil - signalerar Göteborg som en stad
- skapar intern samhörighet och extern tydlighet
- är tillgänglig och jämlik utifrån lagkrav.
Villkor för tjänsteerbjudandet
Om du har behov av verksamhetsanpassade mallar, se tjänsteerbjudandet Konsultation och produktion.
Grundmallarna nås via mallgeneratorn direkt i Word, PowerPoint eller Excel. Mallarna i mallgeneratorn nås även via Office online, i SharePoint och mallgeneratorn.goteborg.se
Både grund- och designmallar nås också via Mallbibliotek - Grafisk profil - Göteborgs Stad
Öppettider
Öppen för stöd och hjälp | Öppen för nyttjande |
Kontakta Support Intraservice.
Ärenden via e-post och formulär tas emot dygnet runt och hanteras normalt under kontorstid. |
Tjänsteerbjudande som i huvudsak erbjuds via ett IT-stöd är normalt öppet för nyttjande dygnet runt, sju (7) dagar i veckan, året runt. Tjänsteerbjudande som i huvudsak erbjuds via personlig kontakt (ex. utbildning och konsultation) är normalt öppet för nyttjande under kontorstid om inget annat är överenskommet. |
Tillgänglighet och prismodell
Tjänstenivåavtal (SLA) | Prismodell |
Saknas för det aktuella erbjudandet. | Följande prismodell styr volym och fakturering: Kostnad per dator |
Planerat underhåll | |
Datum för planerade servicefönster (driftstopp). |