Tjänsteerbjudande: Löneadministration - Support telefon
Kort beskrivning av tjänsteerbjudandet
Målgrupper för tjänsten löneadministration är stadens HR-avdelningar, chefer, chefsstöd och rapportstöd. Vi hanterar även ärenden och förfrågningar från olika myndigheter såsom Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten och AFA på uppdrag av kunden. Kunden kan komma i kontakt med Intraservice support på telefon 031-368 68 00, ett knappval leder vidare till Personec-support.
Behov/nytta
Tjänsten skapar förutsättningar för staden att säkerställa kvaliteten i arbetet med gemensamma HR-processer och IT-stöd.
Villkor för tjänsteerbjudandet
För att nyttja tjänsten krävs olika behörigheter till Personec. Medarbetarroll/chef/chefsstöd/HR-specialist m.fl. Idagsläget finns inget krav på utbildning eller licens för att arbeta i Personec. Intraservice hanterar ärenden under kontorstid måndag-fredag 08:00-12:00 samt tisdag-torsdag 12.30-16.00. Ärenden prioriteras efter inkommit datum. Gällande hantering av känsliga uppgifter så ligger ansvaret på kunden som skickar in ärenden. Inkommer det bilagor med känsliga uppgifter raderas dessa i vårt ärendesystem.
Öppen för stöd och hjälp | Öppen för nyttjande |
Kontakta Support Intraservice.
Ärenden hanteras under kontorstid. |
Tjänsteerbjudande som i huvudsak erbjuds via ett IT-stöd är normalt öppet för nyttjande dygnet runt, sju (7) dagar i veckan, året runt. Tjänsteerbjudande som i huvudsak erbjuds via personlig kontakt (ex. utbildning och konsultation) är normalt öppet för nyttjande under kontorstid om inget annat är överenskommet. |
Tillgänglighet och prismodell
Tjänstenivåavtal (SLA) | Prismodell |
Saknas för det aktuella erbjudandet. | Följande prismodell styr volym och fakturering: Kostnad per anställd |
Planerat underhåll | |
Datum för planerade servicefönster (driftstopp). |