Meddelandearkiv

Sök typ av meddelande
  • Intraservice handlägger arbetsgivarintyg till a-kassan

    2022-02-09 |

    Nu är det Intraservice lön som handlägger arbetsgivarintyg till a-kassorna. Medarbetare som ska söka a-kassa ska logga in på sin a-kassas mina sidor och den vägen beställa ett arbetsgivarintyg. I formuläret hos a-kassan ska medarbetaren ange följande e-postadress för beställningen: arbetsgivarintyg@intraservice.goteborg.se

  • Tillfälligt underhållsarbete i Personec torsdag 10 februari klockan 12-12:30

    2022-02-08 |

    Detta kan medföra en del störningar och seghet i Personec under denna tid och vi ber er att ha överseende med detta. Upplever du problem efter klockan 12.30 kan detta lösas genom att du loggar ur och stänger Personec för att därefter logga in igen. 


  • Länk till digitala Mötesplats HR

    2022-02-07 |

    Den 9 februari 2022 klockan 13 -15 arrangeras årets första Mötespl@ts HR. Innehållet för denna mötesplats är dels policy och riktlinje för arbetsmiljö, medarbetarskap och chefskap, dels om att utveckla dialog och delaktighet på APT.

    Se Mötespl@ts HR #6

  • Läs om vem som kan få smittbärarpenning

    2022-02-01 |

    Via denna länk kan du läsa om vem som kan ansöka om smittbärarpenning och hur det ska registreras i Personec.

    https://www.datorhjalpen.goteborg.se/9053.guide


  • Time Care Pool – akut driftstopp idag onsdag 26 januari klockan 16.30-19

    2022-01-26 |

    Time Care Pool stängs för alla användare idag mellan klockan 16.30 - 19.00 för ett akut underhåll. Detta görs i syfte att förbättra prestandan.

  • Personec – akut driftstopp idag 25 januari klockan 16.30

    2022-01-25 |

    Alla användare som är inloggade kommer att loggas ut. Behöver du komma åt övriga HR-system via HR Självservice så måste du logga in på nytt. Personec kommer att vara stängt några timmar för samtliga användare under kvällen.


  • Guide inför semesteromställning 2022

    2022-01-05 |

    Nu finns en guide där du kan se vad som ska kontrolleras i Personec inför semesteromställningen 2022.

    http://www.datorhjalpen.goteborg.se/8226.guide


  • Öppettider i telefonsupporten för Personec under jul och nyår

    2021-12-06 |

    Begränsad support under perioden 23 december–7 januari.

    Den 3 januari är Personec stängt. Övriga dagar är telefonsupporten öppen klockan 8-12. 


  • Dags att anmäla sig till vårens utbildningstillfällen inom HR

    2021-12-01 |

    Verksamhetsområdet HR på Intraservice erbjuder kostnadsfritt ett antal utbildningar inom både HR-processer och IT-stöd.

    Sök på område HR i Utbildningsportalen.

    Till Utbildningsportalen via sidan Utveckling och utbildning


  • Visningsfel i nya versionen av Personec

    2021-11-25 |

    Vi har upptäckt att det hos vissa användare inte ser ut som det ska på fliken Arbetstid Lön. Felet visar sig i att då man tittar på fälten där man skriver i arbetstidsvillkor så ligger dessa fält under varandra istället för bredvid varandra. Detta åtgärdas genom att rensa i cacheminnet. Det kan du göra i webbläsarna Edge o Chrome (Internet Explorer ska inte användas ihop med Personec).

    Läs hur du rensar cachefiler i Edge här.


Gå till sida: