Meddelandearkiv

Sök typ av meddelande
  • Underhåll på flera system söndag 20 september klockan 9-11

    2020-09-11 |

    Underhållsarbetet påverkar följande system:

    - Time Care Pool
    - Time Care Planering
    - WinLas
    Stängt i både klient och webb under tiden arbetet pågår.


  • Information om utbildningar under covid-19

    2020-08-31 |

    För att motverka smittspridning fortsätter Intraservice att ersätta fysiska utbildningar med distansutbildningar eller andra digitala alternativ om det är möjligt. Utbildningar som inte är lämpade att utföras på distans genomförs fysiskt som planerat, men då med lokaler och deltagarantal anpassade enligt Folkhälsomyndighetens riktlinjer.

    Vi ber dig som utbildningsdeltagare att hjälpa oss ta ansvar för att minska smittspridningen att

    • stanna hemma vid minsta symptom
    • hålla avstånd till andra
    • vara noga med handhygienen.

    Om du inte har möjlighet att delta på en utbildning ber vi dig att avanmäla dig via Utbildningsportalen. Om sista dag för avanmälan passerat, skicka ett meddelande via Utbildningsportalens meddelandefunktion.

    Övriga frågor hänvisas till kontaktperson för respektive utbildning, uppgifter om kontaktperson hittar du under utbildningstillfället i Utbildningsportalen.

  • Driftsstopp i Time Care 5 juni kl 9-11

    2020-05-26 |


    Driftstoppet fredag 5 juni gäller både Time Care Planering och Time Care Pool och sker på grund av att Personec kommer att uppgraderas till en ny version. För er som arbetar i klienten fungerar det som vanligt.

     

     


  • OBS nytt datum! Personec stängt 5 juni

    2020-05-14 |

    Den 5 juni uppgraderas Personec till ny version. Detta medför att all inloggning till de olika systemen som nås via Självservice HR-system är stängd mellan kl 9-11. Personec är stängt hela dagen och öppnas igen den 6 juni med en ny version. Stängningen berör alla roller inklusive förhandling. Även telefonsupporten för Personec är stängd denna dag.

    Se presentationen om den nya versionen i datorhjälpen

  • Viktigt att rapportera frånvaro vid sjukdom eller vård av barn

    2020-04-08 |

    Stadsledningskontorets krisledning behöver nu hjälp av alla medarbetare i staden med att frånvaro som avser sjukdom eller vård av sjukt barn inrapporteras och beviljas dagligen. På så sätt har krisledningen tillgång till en uppdaterad, aktuell och tillförlitlig statistik över antalet frånvarande/närvarande medarbetare.

    Om du inte kan rapportera in frånvaro själv kan du ta hjälp av din chef, chefsstöd eller administratör. Frånvaron läggs med tillsvidare datum och avslutas när medarbetaren är åter i tjänst.

    Statistiken finns att ta fram via en ny rapport i Personec (Självservice) om man klickar på Sjukfrånvaro och tillfällig föräldrapenning. Statistiken är tillgänglig för chefer, administratörer och HR-specialister. Manual för rapporten finns om man klickar på Nyhetsflöde.

  • Nu kan du söka ersättning för karensavdrag

    2020-04-07 |

    Regeringen har beslutat att karensavdraget har slopats tillfälligt från och med den 11 mars 2020. Syftet är att minska smittspridningen i landet. Stanna hemma om du är sjuk, särskilt vid minsta tecken på övre luftvägsinfektion.

    Arbetsgivaren kommer fortsätta dra karensavdraget som vanligt. Du som medarbetaren kan söka ersättning i efterhand från Försäkringskassan för avdraget. Detta gäller är från 11 mars till 31 maj 2020. Sedan den 7 april kan ersättningen sökas från Försäkringskassan via Mina sidor. Ersättningen är ett schablonbelopp om 700 kronor per dag. Från den 1 juni höjs ersättningen till 804 kr före skatt för dig som är anställd.

    När du ansöker hos Försäkringskassan ska du ange Göteborgs Stads organisationsnummer, 212 000-13 55.

      

  • Intraservice ställer om till distansutbildningar

    2020-04-06 |

    För att motverka smittspridning kommer Intraservice att ersätta fysiska utbildningar med distansutbildningar eller andra digitala alternativ i den mån det är möjligt. Varje utbildningsledare ansvarar för att informera deltagare om hur respektive utbildning påverkas av de nya riktlinjerna. Vi kommer att sträva efter att ställa om istället för att ställa in, dock kan det finnas behov av att skjuta fram eller ställa in utbildningar med kort varsel under rådande omständigheter. Vi hoppas att ni har förståelse för detta.

    Frågor hänvisas till kontaktperson för respektive utbildning, uppgifter om kontaktperson hittar du under utbildningstillfället i Utbildningsportalen.

    Obs! Om du inte har möjlighet att delta på en utbildning ber vi dig att avanmäla dig via Utbildningsportalen. Om sista dag för avanmälan passerat, skicka ett meddelande via Utbildningsportalens meddelandefunktion.

     

  • Att tänka på om du har skyddade personuppgifter

    2020-03-30 |

    Om du har beslut från Skattemyndigheten om skyddade personuppgifter ska du tala om det för din chef så att dina uppgifter blir rätt hanterade i stadens olika system. Nu finns en sida på Personalingången vad du ska tänka på om du har skyddade personuppgifter.

    Läs mer på Personlingången

  • Karensavdrag ska gå att söka i efterhand

    2020-03-26 |

    Karensavdraget är tillfälligt borttaget på grund av coronaviruset, enligt ett förslag från Regeringen. Arbetsgivaren ska trots det fortsätta att göra avdraget som vanligt.

    Du som är medarbetare ska, efter att Regeringen fattat det formella beslutet, i efterhand kunna söka ersättning för avdraget på din lön. Karensavdraget slopas tills vidare för perioden 11 mars till 31 maj 2020.

    Tänk på att stanna hemma om du har förkylningssympton och ha en dialog med din chef.

  • Information om coronaviruset – se även Frågor o svar

    2020-03-19 |

    Här hittar du stadens samlade information om coronaviruset.

Gå till sida: