Meddelandearkiv

Sök typ av meddelande
  • Viktigt att inte ha för många sparade semesterdagar (gäller ej bolag)

    2022-05-13 |

    I kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB) ändrades § 27, moment 18, från och med 1 januari 2018. Förändringen innebar att möjligheten att inneha sparade semesterdagar begränsades från 40 dagar till 30. Som meddelades då gäller övergångsbestämmelser för de medarbetare som den 31 december 2017 hade fler än 30 semesterdagar sparade.

    De sparade semesterdagar som den 31 december 2017 överskred 30 ska tas ut under en femårsperiod så du inte har fler än 30 sparade dagar den 31 december 2022. Av de medarbetare som har semester enligt detta regelverk i AB ska det alltså inte finnas någon medarbetare med fler än 30 sparade semesterdagar den 31 december 2022.

    Under den övergångsperiod som återstår är det viktigt att du tillsammans med din chef planerar för uttag av dessa sparade semesterdagar.


  • Personec stängt hela dagen den 23 maj

    2022-05-12 |

    Personec är stängt hela dagen den 23 maj och öppnas igen på tisdag den 24 maj. Driftstoppet berör alla roller inklusive förhandling och sker på grund av en uppgradering till en ny version.

    De andra IT-stöden som nås via Självservice HR-system är stängda klockan 9-12.

    Vid inloggningsproblem efter uppgraderingen, tänk på att detta oftast kan avhjälpas genom att rensa webbdata. För mer info hur du rensar webbdata titta i Datorhjälpen.


  • Morgondagens chef – ny ansökningsperiod

    2022-05-05 |

    Nu öppnar vi en ny ansökningsperiod från och med 5 maj till och med 31 maj. Inga ansökningar accepteras efter detta datum.

    Följande kriterier gäller för ansökan: 120 högskolepoäng, minst 1 års anställning i Göteborgs Stad och tillsvidareanställning vid ansökningsdatum samt förstås ett intresse av att bli chef/ledare.

    Mer information och ansökan


  • Upp och rör på dig!

    2022-04-12 |

    En kort paus då och då på jobbet är bra för att orka med dagen, förebygga ohälsa och kanske få sig ett gemensamt skratt.

    Nu finns en sida här på Personalingången som kanske kan inspirera dig och dina kolleger som har ett stillasittande arbete, att röra på sig då och då.

    Till sidan med pausfilm 

  • Personec Självservice – störningar och åtkomstproblem torsdag 17 mars

    2022-03-14 |

    Torsdag den 17 mars mellan klockan 10 och 12 byts servrarna för Personec ut.
    Under tiden kommer det vara störningar och åtkomstproblem.
    Detta påverkar även de HR-system som nås via Självservice.


  • Intraservice handlägger arbetsgivarintyg till a-kassan

    2022-02-09 |

    Nu är det Intraservice lön som handlägger arbetsgivarintyg till a-kassorna. Medarbetare som ska söka a-kassa ska logga in på sin a-kassas mina sidor och den vägen beställa ett arbetsgivarintyg. I formuläret hos a-kassan ska medarbetaren ange följande e-postadress för beställningen: arbetsgivarintyg@intraservice.goteborg.se

  • Tillfälligt underhållsarbete i Personec torsdag 10 februari klockan 12-12:30

    2022-02-08 |

    Detta kan medföra en del störningar och seghet i Personec under denna tid och vi ber er att ha överseende med detta. Upplever du problem efter klockan 12.30 kan detta lösas genom att du loggar ur och stänger Personec för att därefter logga in igen. 


  • Time Care Pool – akut driftstopp idag onsdag 26 januari klockan 16.30-19

    2022-01-26 |

    Time Care Pool stängs för alla användare idag mellan klockan 16.30 - 19.00 för ett akut underhåll. Detta görs i syfte att förbättra prestandan.

  • Personec – akut driftstopp idag 25 januari klockan 16.30

    2022-01-25 |

    Alla användare som är inloggade kommer att loggas ut. Behöver du komma åt övriga HR-system via HR Självservice så måste du logga in på nytt. Personec kommer att vara stängt några timmar för samtliga användare under kvällen.


  • Personec stängt 3 januari

    2021-12-20 |

    Måndag den 3 januari är Personec stängt för rapportering.

Gå till sida: