Lokalförvaltningens serviceanmälan 031-365 0 365

Observera! Vid akuta serviceanmälningar, när det är risk för liv eller fastighet, ring direkt: 031-365 0 365. Om olyckan redan varit framme och personskada skett - ring 112! Vi lagar fastigheten, vården och räddningstjänst räddar liv.

Du kan serviceanmäla till lokalförvaltningen på två sätt: via telefon eller via webben.

Serviceanmälan via telefon

031-365 0 365

Kundmottagningen har öppet vardagar klockan 07.00‑15.30. (Lunchstängt 11.30-12.15)

Övrig tid tar vi endast emot akuta serviceanmälningar på telefon 031-365 0 365. Då tar bevakningsföretaget Nokas hand om ditt samtal.

Serviceanmälan via webben


Från och med måndag 2/5 uppgraderas ”Webbfelanmälan” till en ny teknisk lösning kallad ”uPortal”.

uPortal har använts/testats av ett antal piloter, av VoB-delen inom Äldre samt Vård och Omsorgsförvaltningen samt av Förskoleförvaltningen.

Det finns ett antal förbättringar i uPortal jämfört med den gamla webb-lösningen:

  • uPortal går att använda från mobiltelefon och surfplatta

  • Det går att bifoga dokument/foton till de ärende man lägger

  • Man kan skicka påminnelse till Lokalförvaltningen från uPortal

  • Lösningen har en mer användarvänlig design

Man loggar på till uPortal med samma Användarnamn och Lösenord som till den gamla lösningen ”Webbfelanmälan”

Webbadressen till uPortal är http://hyresgast.lf.goteborg.se/

Från och med 2/5 kommer man att automatiskt komma till uPortal även om man går in på länken/webbadressen för den gamla lösningen ”Webbfelanmälan”

Har man frågor om uPortal eller om övergången är det bara att höra av sig till Lars Ljungblom lars.ljungblom@lf.goteborg.se eller till Anja Sundvall Anja.Sundvall@lf.goteborg.se    

Det finns tillgång till en manual över uPortal inifrån uPortal

Önskar man behörighet till uPortal (alltså om man inte har behörighet till dagens lösning ”Webbfelanmälan”) hör man av sig till Lokalförvaltningens kundmottagning på tel 031-3650365 på vanligt sätt

---------------------------------------------------------------

Du kan göra serviceanmälan via webben dygnet runt. Vi tar hand om ditt ärende under kontorstid.

Logga in till webbfelanmälan här

I menyn till vänster hittar du fliken kontakter där det finns kontaktuppgifter om du en fråga som inte är en direkt felanmälan.


Tänk på detta när du ska serviceanmäla

De här uppgifterna behövs för att LF ska kunna handlägga ditt ärende så bra som möjligt:

  • Kontaktuppgifter: namn och telefonnummer till den som anmäler felet och namn på en person på plats, om det inte är samma person
  • Fastighet: adress, verksamhet, beskrivning av plats, hus, avdelning, om möjligt rumsnummer
  • Felet: så utförligt beskrivet som möjligt
  • Olämplig tid för besök eller utförande
  • Fel på vitvara eller storköksutrustning: ange kod. Se exempel på kod nedan.

Exempel på vitvarukod

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Sidansvarig: Oskar Amund