14 jan: Proceedo 9 (Winst) – ny version 21 jan (Grupp 4)

Måndagen den 21 januari kommer du få tillgång till en ny version av Proceedo (tidigare kallat Winst). I version 9 kommer du kunna göra beställningar, attestera order, leveranskvittera och se tidigare beställningar.

Inköpsfliken i den nya versionen är utvecklad för att göra det enklare för dig som användare att lägga beställningar. Systemleverantören satsar på att fortsätta utveckla nya funktioner även efter lanseringen för att ytterligare förbättra för dig som användare.

Vad kan jag göra i den nya versionen?

I den nya versionen Proceedo 9 kan du göra beställningar, attestera order, leveranskvittera och se tidigare beställningar.

Sökfunktionen är nu mer central och fokuserad på produktsök:
Du söker fram din produkt och filtrerar sedan på avtalsområde och/eller leverantör, men du kan fortfarande använda dig av avtalskategoriträdet om du vill.

Det är bra om du använder Proceedo 9 så mycket som möjligt, men du kan fortfarande arbeta i Proceedo 8 om du behöver. Möjligheten att arbeta i Proceedo 8 kommer att försvinna i mars.

Hjälp i den nya versionen

Här kan du titta på Vismas egna film om inköpsfliken i Proceedo 9

Vi arbetar med att producera egna filmer om Proceedo 9 och kommer lägga upp dem löpande i Datorhjälpen.

Länk till filmer om Proceedo 9 i Datorhjälpen
Om länken inte fungerar, kopiera in följande adress i din webbläsare: http://datorhjalpen.goteborg.se/Home?searchQuery=proceedo

PS: Du vet väl att du kommer åt filmer om både 8:an och snart 9:an direkt i Proceedo genom att klicka på ”Webbutbildningar” på startsidan?

Hur loggar jag in?

För att komma in i Proceedo 9 behöver du använda följande länk för att kunna logga in. http://www.proceedo.net/web/

Du loggar in som vanligt med ditt användarnamn och lösenord.

Observera att ni som är administratörer samt gör förnyade konkurrensutsättningar kommer behöva arbeta i Proceedo 8 ytterligare en tid eftersom vi i detta införandet fokuserar på slutanvändarna.

Var får jag mer information?

Under införandet har Intraservice tagit fram en projektsida där du kan läsa mer om införandet. 
Klicka här för att komma till projektsidan.

Här kan du hitta:

  • Tidplan
  • Frågor och svar för nya versionen
  • Samlade informationsutskick
  • Kontakt för frågor och synpunkter

Vart vänder jag mig med frågor? 

I första hand vänder du dig till ditt lokala verksamhetsstöd, precis som tidigare. Denne ansvarar för strukturerad återkoppling till Intraservice.

Här hittar du vem som är lokalt verksamhetsstöd i din organisation.