Support och service - externa digitala kanaler och service

Kontakta webbstrategiska verksamheten när du har frågor, funderingar om vilken kanal som passar bäst för din målgrupp eller behöver redaktionell support.

Redaktionellt stöd

Vid frågor och beställningar (som inte går via formulär på serviceportalen). Det kan till exempel vara att prata igenom en idé till kommunikation i någon digital kanal, att vilja lyfta en aktuellt på startsidan på goteborg.se,  beställa en huvudpuff eller få upp eller dela något  på stadens facebook-sida. 

Mejla till vår support  support.digitalakanaler@goteborg.se och få återkoppling inom 24 timmar.

Akut redaktionell support till förvaltningsredaktörer (när du snabbt behöver hjälp)

Det kan inträffa dramatiska, oplanerade händelser som behöver kommuniceras, där inte stadens krisorganisation har gått igång. Eller så behöver du snabbt komma i kontakt med oss i webbstrategiska för annat redaktionellt stöd.

Då kan du kontakta oss direkt på vår akuta supporttelefon: 031-3650900, vardagar klockan 8-16.30.

Teknisk support och felanmälan

Har du tekniska problem med publiceringsverktyg eller andra funktioner mejlar du intraservice: support.intraservice@intraservice.goteborg.se.

Vill du beställa behörigheter, direktlänkar och liknande för goteborg.se, använder du formulär i serviceportalen.

Semestertider och helgtider

Webbstrategiska har alltid minst två personer på plats. Men för bästa service ber vi er planera större aktiviteter, framförallt inför helger och sommarledigheter. Vi vill även påminna om att supporten för ärenden som kommer in via Service Now (och intraservice supportmejl) också är begränsad under helger och i semestertider.