Kriskommunikation i digitala kanaler
Om en kris inträffar har stadens externa digitala kanaler en viktig roll för att ge information till boende, besökare och näringsliv. Här kan du läsa om hur kanalerna goteborg.se och Göteborgs Stads Facebooksida ska användas vid kris.
Riktlinje och handbok för kriskommunikation
För att arbeta samordnat och kunna tala med en röst har Göteborgs Stad en riktlinje och en handbok för kriskommunikation.
Kriskommunikation – Kommunikation i staden
Kriskommunikation på goteborg.se
Webbplatsen goteborg.se är den kanal vi i första hand använder vid kriskommunikation. Vid en samhällsstörning eller kris finns det till exempel möjlighet att publicera olika typer av meddelanden och banners på goteborg.se.
Kriskommunikation på goteborg.se – Kommunikation i staden
Kriskommunikation via Göteborgs Stads Facebooksida
Göteborgs Stads Facebooksida är en viktig kanal om en kris inträffar. Demokrati och medborgarservice har hand om kanalen på kontorstid. Efter kontorstid kan din verksamhet få hjälp av stadsledningskontorets kommunikationsavdelning.
Kriskommunikation via stadens Facebooksida – Kommunikation i staden